maandag 15 augustus 2011

vangstberichten: zondag 14 augustus 2011



Hallo vis vrienden,

Vandaag het Noordzeekanaal maar weer eens proberen, er staat een w-zw wind van zo’n 3 bft, temperatuur 15 °C. Als ik aan kom lopen kom ik gelijk Sieb tegen (van Zeevistips.nl) die aan het vissen is met zijn buurman Gerard, ff bij kletsen en ik loop een stukje door naar rechts. Rond 22:00 uur gaat de  eerste hengel erin de Berkley heavy feeder, hoofdlijn gevlochtenlijn, onderlijn korte wapperlijntjes, haakje ls-5013f, gevuld met een zagertje, tommy lood 150 gram.

Tot m’n grote schrik blijkt het aas sterk achteruit gegaan te zijn, de zagers zijn door en door rot, ik moet ze om de haak heen boetseren. Vermoedelijk is het de turf waarin ze zitten, het is geen echte zeeturf maar een soort grit wat vocht aantrekt, waarschijnlijk is er teveel omgevingsvocht ingeslagen, maar goed proberen maar, afentoe zet ik er een springertje bij zodat er in iedergeval nog wat aas op de haken zit.

Na 20 minuten zet ik m’n tweede hengel erbij de sportex feeder, hoofdlijn gevlochtenlijn, onderlijn metalen afhoudertjes haakje f31\8, dito lood. 22:35 uur wat voorzichtig geschuifel op de feeder en er komt een net ondermaats tongetje naar boven. Dan is het lange tijd niets meer. Om 01:00 uur weer een tongetje en 01:23 uur nog een tongetje.



M’n linker buurman blijkt Dirk te zijn, ook al van Zeevistips.nl, van hem krijg ik nog een handje vol zagers, waarvoor nogmaals dank. 1:40 uur een tongetje, 01:55 uur een maatse tong, en 02:27 uur een doubletje van tong met een palinkje.



Om 02:53 uur volgt er nog een tongetje en hierna besluit ik op te ruimen.



Totaal vang ik deze sessie 8 vissen, 7 tong(etjes) waarvan 1 maats en 1 palinkje.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten