maandag 13 juni 2011

vangstberichten: zondag 12 juni 2011



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het restantje aas opmaken aan het Noordzeekanaal, ik heb nog een krappe ons steekzagers en 1 ons slikken en wat noodaas (zoute pieren). Er staat een zo-wind draaiend naar zw van zo’n 4 bft, temperatuur 16  °C, afentoe een regenbui. Als ik aankom zitten er al heel wat vissers en ik sluit me bijna achteraan, om 21:30 uur gaat de eerste hengel erin, de heavy feeder, hoofdlijn gevlochtenlijn 12\100 mm, onderlijn wapperlijntjes, haakje f31\8, gevuld met een stukje zager of wat slikken, tommy lood 150 gram.

De stroming is behoorlijk voor het Noordzeekanaal en al gauw loopt de lijn naar links, het blijkt ze ze aan het spuien zijn dan gaat er een rood licht branden op de ventilatie pijpen van de Velsertunnel (op de kopfoto te zien). Ik schakel over op 175 gram tommy lood en de lijn blijft keurig liggen. Om  me heen word er wat tong gevangen en een vader met z’n zoontje, die links van me staan gooien de ondermaatse netjes terug.

21:53 uur een mooie aanbeet op de heavy feeder, en er komt een grote bot naar boven. Na een half uurtje zet ik m’n 2e hengel erbij de 5 meter stok, hoodlijn 20\100 mm nylon met een tapse voorslag, onderlijn afhoudertjes, haakje f314\8, dito aas, dito lood. Om 23:11 uur dient zich het eerste tongetje aan en zoals gewoonlijk net onder de maat dus weer retour NZK. 23:19 uur een paar mooie tikken op de 5 meter stok ondanks de nylon goed te zien, een maatse tong is het resultaat.



23:34 uur een tongetje, 0:11 uur een tongetje, 0:48 uur de 2e maatse tong op de rode afhouders.



01:20 uur een doubletje tongetjes, 01:51 uur een tongetje en 02:59 uur een tongetje allemaal van het formaat “net niet”.



Dan is het weer een periode van totale stilte, geen tikje te bespeuren. 03:44 uur toch weer een tongetje, 04:02 uur tongetje en 04:39 uur een tongetje.



Om 05:00 uur ruim ik op. Totaal vang ik deze sessie 13 vissen, 1 bot, 12 tongetjes waarvan 2 maats.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten