zaterdag 4 juni 2011

vangstberichten: vrijdag 03 juni 2011

Vandaag vis ik de "Nacht van s'Gravenzande" een koppelwedstrijd, gezamelijk vissen op 1 standaard. Inschrijfgeld 40 euri per koppel, aaskeuze vrij. Ik vis dit keer met John de Vries, Eurovisser #646. Als ik aankom bij HSV s'Gravenzande heerst er al een sfeer van "ouwe jongens krentenbrood", een gezellig sfeertje dus. Als steknummer krijgen we nummer 3 toegewezen en we worden weer keurig met "de platte kar" weg gebracht.

Er staat een no-wind (volgens opgave) alleen de wind blijkt meer nw te staan) van 4 a 5 bft, temperatuur 17 °C, lw HvH 00:56 uur op 04-06-2011, hw 05:01 uur. We vissen van 21:30 uur tot 05:00 uur, 7,5 uur vissen dus ik heb aardig wat aas meegenomen, 3 ons slikken, 2 ons zeepiertjes en 1 ons steekzagers.(je zal maar wat te kort komen ;-)) 10 minuten voordat het tijd is krijgen we het verzoek om 1 plaats naar links op te schuiven, steknummer 1 is onbezet dus nummer 2 gaat daar staan en wij vissen van steknummer 3 op steknummer 2 omdat er een aantal vrij vissers erg dicht bij een wedstrijdvisser staan zodat die wat meer ruimte heeft. De plekken zijn overigens lekker ruim uit elkaar gehouden zodat je niet gauw met je buuren in de klit zit.

Om 21:30 uur krijgen we het signaal om te beginnen , ik start weer met de heavy feeder, hoofdlijn nylon 22\100 mm, onderlijn wapperlijntjes, haakje f314\10 (diverse wapperlijntjes gebruikt deze wedstrijd, kort, lang en haakje f31\6 en f314\8) piertje\slikje of een zagertje, tommy lood 175 gram. Al gauw blijkt er een harde stroming te staan en zitten onze lijnen verward. Dan maar 170 gram geankerd eraan. Bij het ingooien met de heavy feeder gaat er wat fout en m'n lijn knapt af. Ik schakel over op de 4,5 meter Hiro  en vis weer verder.

Ik vis vooraan en John wat verder weg om te kijken waar de meeste vis zit. De buuren links, Johan#494 en Tom#1256 gaan goed van start en halen vanaf het begin regelmatig vis naar boven waaronder wat tongetjes, bij ons wil het niet lukken, uiteindelijk na wat verder geworpen te hebben kan ik om 23:17 uur het eerste botje binnen draaien, niet veel later vangt John er ook 1 en om 23:38 uur volgt m'n 2e botje en John scoort er ook weer 1 dus we staan op 4.

Dan komt de catering langs en krijgen we een (gratis) broodje warme halve rookworst, dat gaat erin. 0:23 uur m'n 3e botje en om 0:48 uur de 4e, John volgt met z'n 3e botje maar we blijven ver achter bij de buuren.

We varieeren nog wat in afstand maar weinig resultaat. Om 01:10 uur draai ik er nog een mooie paling uit van 57 cm en we krijgen weer hoop, want dat zijn centimeters!

Maar het mag niet baten, terwijl iedereen om ons heen rustig door vangt, scoren we geen enkel visje er meer bij, en om 05:00 uur gaat het eindsignaal. Als we weer opgehaald worden door "de platte" kar zit ik te peinzen of we wat fout gedaan hebben, maar ik kan niets ontdekken er zijn aantallen tussen de 30 en 40 vissen gevangen in ons vak en over het hele parcours dik over de 50 stuks.

Wat wel frapant is dat er behoorlijk tong en paling gevangen is, terwijl ik juist wijting verwacht had. Na het ontbijtje wat bij de prijs inbegrepen zit verlaat ik het "slachtveld van s'Gravenzande". John het was gezellig, jammer dat we er niet meer van konden maken, en nogmaals bedankt voor het resterende aas. Van een andere visser krijg ik ook nog een portie aas mee, nogmaals bedankt! Uitendelijk kwam ik met 0,5 kilo aas en ga weg met 1 kilo aas ;-)

Iedereen die in de prijzen gevallen is, van harte gefeliciteerd! Zodra ik de uitslag heb plaats ik hem hier weer onder.

De uitslag in word: http://willemgaatvissen.web-log.nl/files/uitslag-nacht-van-sgravenzande-03-06-2011.doc