dinsdag 7 juni 2011

vangstberichten: maandag 06 juni 2011



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik weer eens een sessie vanaf het strand van Kijkduin. Er staat een harde nw wind van een dikke 5 bft, temperatuur 17 °C, lw HvH 14:26 uur, hw 18:45 uur, met afentoe een regenbui. Schuimkoppen waaien het strand op en de stroming is behoorlijk heftig, kortom alle ingredienten voor zeebaars!

Geen visser te bespeuren, om 17:00 uur gaat de 1e hengel erin de 5 meter stok, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes haakje f31\6, gevuld met een zager of een piertje, tommy lood 175 gram. Na 20 minuten gooi ik de 4,5 meter Hiro erbij, hoofdlijn gevlochten 12\100 mm met een nylon tapse voorslag, dito onderlijn, dito lood.

17:23 uur komt er een mooie bot het strand op en 17:55 uur een scholletje (die vang ik niet vaak vanaf het strand hier, wel in Zeeland vanaf het strand) met een zeebaarsje, ondermaats dus weer retour Noordzee, maar een goed teken de baars zit er.



Omdat m'n lijnen weglopen door de heftige stroming schakel ik over op 170 gram en 190 gram geankerd. 18:17 uur mooie doorbuigers op de Hiro, dat kan maar 1 ding betekenen zeebaars of paling. Het blijkt een mooie maatse zeebaars te zijn samen met een botje. 18:24 uur gaat de 5 meter stok tekeer een zeebaarsje net onder de maat, die mag weer zwemmen.



18:36 uur, zelfde ritueel diepe doorbuigers op de Hiro, voorzichtig binnen draaien en een knokkende vis aan de lijn een 40 plusser, 18:59 uur een botje.



En ik sta te genieten op het strand van Kijkduin, de regen voel ik alang niet meer. 19:14 uur een botje en 19:38 uur nog een botje.



19:49 uur weer een mooie 40 plus zeebaars en hier heb ik mazzel mee, net op het strand valt ie van de haak, ik gooi m'n hengel neer (moet je eigenlijk niet doen, is slecht voor je spullen) en voordat een golf hem weer mee terug neemt heb ik hem te pakken. 19:56 uur een mooie bot.



20:29 uur een doublet botjes, 20:51 uur een botje en om 21:00 uur een botje.



Hierna stop ik ermee, want er is zojuist een ijskonijn (kite surfer) door m'n lijnen heengevaren, de nylon lijn knapt af, de gevlochten blijft gelukkig heel. Nu ben ik toch een aardig stuk naar links gelopen omdat ik weet dat je als visser het stuk bij de ingang vrij moet laten voor kite surfers, waarom dan toch door m'n lijnen heen varen en ff sorry zeggen is er ook niet bij. Het hele strand is vrij, moet ik nog verder naar links? Ik snap het niet, laten we een beetje rekening met elkaar houden, ieder z'n hobby!
Echt kwaad worden kan ik er niet om, heb tenslotte lekker gevist en dat neemt niemand me af, zelfs geen kite surfer!

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten