zondag 29 augustus 2010

vangstberichten: zaterdag 28 augustus 2010



Hallo vis vrienden,

Vandaag staat er weer een competitiewedstrijd van " de Eurovissers" gepland de 8e alweer. De "strijd" speelt zich af in het Calandkanaal, niet bepaald m'n meest favorieten visstek, vaak een plek waar de ver werpers voordeel kunnen behalen als de vis van ver gehaald moet worden (naar mijn idee;-). Toch weet ik hier meestal wel een paar visjes uit dit kanaal te plukken. Bij aankomst in "de Pub" trek ik balletje 37 en zo'n 46 man\vrouw hebben zich ingeschreven. Er staat een (soms) harde nw wind van zo'n 5 bft, temperatuur 14 °C, afentoe een fikse regenbui met onweer, hw HvH 17:55 uur, lw 22:55 uur.

Om even over 18:00 uur gaat de toeter en kunnen we beginnen. Ik ga van start met de 5 meter stok, hoofdlijn 20\100 mm nylon, onderlijn wapperlijntjes met haakje 6, lood 175 gram ongeankerd, afgewisseld met geankerd lood. Als aas heb ik kleine zeepieren, slikken en steek zagers bij me, reserve wapperonderlijn haakje 8, van alle soorten aas doe ik wat aan de haak om te kijken waar de vis het meest in geintresseerd is, maar er gebeurd weinig. Links van me staat Bram Kalle die het eerste uur een klein visje naar boven haalt, rechts van me staat Arnold Talmon die ook zo'n klein visje vangt, bij mij nog steeds niets.

Om 19:24 uur is het mijn beurt een mini wijtingkje van 13 cm aan haakje 8. Omdat het toch steeds erg kleine visjes zijn die naar boven komen besluit ik over te schakelen naar wapperlijntjes met haakje 10. 20:42 uur uur volgt er een 2e visje weer een wijtingkje van 12 cm (aan de kleurschakering op de rug zou ik haast denken aan een gulletje maar hij mist de kindraad). Naarmate het water zakt wordt het moeilijker vissen, regelmatig kom ik vast te zitten en verspeel 3 onderlijnen met lood (en hoeveel visjes zouden daar aangezeten hebben, vraag ik me dan af). Als het water een flink eind gezakt is blijkt er juist voor mijn stek een extra flinke berg stenen te liggen, niet de meest ideale stek, maar dat is het lot. 21:38 uur volgt er een 3e visje een mini steenbolkje van 13 cm. Om even over 22:00 uur gaat de toeter weer en ook de laatste draai kom ik vast te zitten en trek de boel kapot.


 
Totaal 3 kleine pokke visjes, maar goed ze tellen omdat ze boven de 10 cm zijn. Bij de prijsuitreiking in "de pub" blijk ik volgens de officieuze uitslag op de 21e plaats van de 46 geeindigd te zijn en dat valt me dan weer mee.

Omdat het een blinde koppelwedstrijd is eindigd het koppel Arthur van Tienen-Wilfred Wander op de 3e plaats met 224 cm vis, de 2e plaats is voor het koppel Jolanda v/d Hoogen-Ruud van Noord met 283 cm vis en de 1e plaats is voor het koppel Rob Slingerland-Arjan van Drunen met 330 cm vis. Individueel wordt Kees Westdorp 3e (10 vissen, 144cm), 2e Rob Slingerland (12 vissen, 216 cm) en 1e Ruud van Noord (19 vissen, 268 cm) Iedereen weer gefeliciteerd!
Bij de gratis tombola win ik weer een spoeltje nylon, dit keer geen amnesia maar verse draad voor m'n molentje.



Zaterdag 11 september de 9e wedstrijd, dit keer op het strand waar ik toch het liefst vis, hoop dat het doorgaat ivm de wind en dat we niet hoeven uit te wijken naar het Calandkanaal.

Vis greetz,

Willem#1168

De voorlopige uitslag in exel: http://web.archive.org/web/20101006025406/http://willemgaatvissen.web-log.nl/files/wedstrijd-8-van-2010.xls 
De voorlopige uitslag in pdf: http://web.archive.org/web/20101006025406/http://willemgaatvissen.web-log.nl/files/wedstrijd-8-van-2010.pdf

Geen opmerkingen:

Een reactie posten