zondag 6 juni 2010

vangstberichten: vrijdag 04 juni 2010



Hallo vis vrienden,

Vandaag doe ik mee met "de nacht van s'Gravenzande" een koppelwedstrijd waarbij je met z'n tweeen vist op 1 hengelsteun. Net als vorig jaar vis ik weer met Paul Silvester, inschrijfgeld 35 euri per koppel. We krijgen nog een tas mee (per koppel) met wat lood, een blikje drinken en wat snoep. Als stek hebben we nummer D13 toegewezen gekregen en we worden weer keurig met de "platte kar" weg gebracht. Als aas hebben we bij ons kleine zeepiertjes, slikjes, zagers, diepvriesmesheften en een restje diepvries tappen, de witjes waren ruim van te voren besteld maar helaas er was niet aan te komen. Er staat een no wind van zo'n 3 a 4 bft, met een lekkere nachttemperatuur van zo'n 11°C, hw HvH 21:06 uur, lw 03:20 uur. "De nacht van s'Gravenzande duurt van 21:30 uur tot 05:00 uur, 7.5 uur dus.

Om 21:30 uur kunnen we beginnen door middel van roep en handgebaren en gaan er zo'n 73 koppels (volgens de leiding) aan de slag. Ik begin weer met de 5 meter stok, nylon 22\100 mm, met een tapse voorslag, wapperlijntjes 40 cm, haakje 8, gevuld met zeepieren en\of slikjes, lood 175 gram ongeankerd. Paul vangt al snel de 1e vis en om 22:08 uur komt er bij mij een botje het strand op. Paul vangt nog wat bot en wijting en mijn 2e visje komt pas om 01:02 uur naar boven. Het gaat erg moeizaam vanavond\vannacht.



Om 00:15 uur komen ze langs met "de platte kar" en krijgen we een lekker soepje (gratis) een anderhalf uur later volgt er nog een broodje warme rookworst (ook gratis;-). Ik schakel over op de feeder met 10\100 mm gevlochten lijn en 130 gram geankerd lood, dat levert me om 01:46 uur een botje en een wijtinkje op. Paul staat inmiddels op 6 vissen en ik op 4. Als we de vis tussentijds willen laten meten op nummer D15 blijkt  de "goeie man" van niets te weten, hij heeft niet eens een maatlat zegt ie, een andere controleur kunnen we niet vinden in ons vak.

Dus Paul besluit maar om het initatief te nemen en onder controle van de buuren en een getuige de vis te meten van een aantal vissers bij ons in de buurt. Pas het laatste half uur komt de beet bij ons er weer een beetje in, om 04:33 uur vang ik een botje erbij en Paul een mooie schar van over de 30 cm. In de laatste draai zit er bij mij nog een mooie bot aan en bij Paul een klein botje. Paul vangt er 8, en ik 6. Totaal zitten we dus aan de 14 vissen.




Te weinig om in de prijzen te vallen. Vooraf had ik toch meer vis verwacht, gezien het feit dat m'n vorige sessie overdag zo'n 21 vissen opleverde op Ter Heijde, zat ik te denken dat het toch mogelijk zou moeten zijn in 7,5 uur in de schemering en het donker zo'n 20 a 30 vissen de man te kunnen vangen en dat valt dan weer een beetje tegen. Zo zie je maar dat de ene stek de andere niet is en dat het moment bepaald.Toch was het weer een leuke wedstrijd en gezellig om te kletsen met Paul en omstreeks 06:00 uur genieten Paul en ik nog even van het ontbijtje wat bij de prijs inbegrepen zit.



Ik heb alleen maar meer bewondering gekregen voor de vissers die met enige regelmaat hoog eindigen in een wedstrijd, want dat valt echt niet mee. Na het ontbijt vertrekken Paul en ik naar huis. Zodra de uitslag bekent is zal ik die hier weeronder plaatsen. Ruud van Noord en Rob Slingerland zijn in iedergeval 2e geworden overall (1e in hun vak) Erg knap, zeker als je van te voren zegt dat je gaat "knallen" "in de nacht van s'Gravenzande" en het dan nog waar maakt ook. Proficiat! heren. Op de 1e plaats: Jan Verwijs/Adrie Aarden (1604 cm vis), 2e plaats:Ruud van Noord/Rob Slingerland (1508 cm vis) en de 3e plaats: Herbert v/d Vlugt/Marco Dágnano (1288 cm vis) Mannen, gefeliciteerd!

Uitslag: nacht van s' Gravenzande in hmtl: http://web.archive.org/web/20100729032709/http://willemgaatvissen.web-log.nl/files/uitslag-nacht-van-sgravenzande-04-juni-2010.htm

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten