zaterdag 26 juni 2010

vangstberichten: vrijdag 25 juni 2010



Hallo vis vrienden,

Vandaag na het werk ga ik nog even vissen op het strand van Ter Heijde, het is zulk lekker weer, dus ik kan het gewoon niet voorbij laten gaan. Als aas heb ik 3 ons zagers, 50 kleine piertjes, 1/2 ons slikken. Er staat een no wind van 3 bft, die later zakt naar 2, temperatuur 17 °C, daalend naar 12 °C. lw HvH 20:19 uur, hw 03:25 uur op 26-06-210. Om 20:25 uur gaat de eerste hengel erin, hoofdlijn nylon 22\100 mm, onderlijn 3x wapper, haakje 6, gevuld met een pier en slik of een zagertje, lood 150 gram ongeankerd. Een half uur later zet ik m'n 2e hengel erbij met gevlochten lijn 10\100 mm, 3 x wapper, haakje 8, dito aas, lood 100 gram ongeankerd.

Er gebeurd niet veel, het is een kalm zeetje, geen branding en weinig stroming, 100 gram ongeankerd lood op  m'n gevlochten lijn blijft gewoon liggen en dat gebeurd niet vaak daar. M'n aas is er wel regelmatig af en ik vermoed dat het kleine krabbetjes zijn die de boel op peuzelen. Ik probeer het nog met een andere onderlijn met haakje 10 om wat botjes te vangen.

Om 22:44 uur krijg ik m'n eerste aanbeet, heftige rukken op m'n gevlochten lijn, juist als er een groepje jeugd langs komt. Meneer, meneer u heeft beet he! Ja zeg ik en ze blijven nieuwsgierig staan. Als ik binnen draai komt er een lijnen sloopertje naar het strand toe aan haakje 10, gevallen voor de pier met slik. Meneer wat is dat voor een beest? Een paling zeg ik. (Zijn ze nu al zo bijzonder geworden dat de jeugd niet eens weet hoe een paling eruit ziet ?) Kan je die eten vraagt een ander, ja zeg ik, maar ze zijn beschermd tegenwoordig dus ik zet hem weer terug. Even later gaan ze weer verder. 64 cm meet ie.



Zelf had ik gehoopt op een tongetje of een zeebaars, maar zelfs de botjes wilde niet bijten. En het blijft maar bij 1 aanbeet. Om 01:15 uur ruim ik op en ga naar huis.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten