vrijdag 30 mei 2008

vangstberichten: vrijdag 30 mei 2008

Vandaag het strand bij Ter Heijde maar eens geprobeerd bij 13 graden celcius en een n-nw wind van 3 bf. Als aas gebruik ik zeepieren en zagers, ik heb gelijk maar een bakje springers (een soort kleine levendige worm) erbij gekocht voor het geval dat er paling zit. Aangekomen op het strand van Ter Heijde een streker uitgezocht met het idee dat de vis tussen de rotsen op zoek gaat naar z'n voedsel.

Om 21:45 uur werp ik m'n hengels in met pieren en zagers als aas, als lood gebruik ik geankerd lood van 150 gram met een paternoster uit de winkel met haakmaatje 6. Dan begint het wachten op de eerste aanbeet. Af en toe gaat m'n topdeel heen en weer maar het blijkt of de stroming of zeewier te zijn wat vasloopt in m'n lijn.

Even na twaalven heeft het water zijn hoogte punt bereikt en daarmee komen de aanbeten, om 01:00 uur vang ik een botje van 14 cm. En om 01:45 uur krijg ik een aardige zwieper op m'n hengel er zit een mooie zeebaars aan van 34cm. Gevangen aan een zeepier.

Daarna regelmatig aanbeten, soms moeilijk te zien omdat het lood door de branding wordt opgetild. Om 03:45 uur hoor ik m'n hengelsteun kraaken van een zwieper, er zit een mooie zeebaars aan van 43 cm.

Even voor 04:00 uur heeft het water zich zover terug getrokken dat de helft van de strekker al weer zichtbaar is, nog even geprobeerd op de streker maar geen beet meer gezien.

M'n persoonlijke record verbeterd qua aantal vis in 1 sessie en qua lengte zeebaars. In totaal van ik 9 vissen, 1 bot van 14 cm, 1 van 17 cm, 1 van 19 cm, 3 van 21 cm en 1 van 28 cm plus 2 mooie zeebaarsen van 34 cm en 43 cm.

Al met al een geslaagde sessie daar in Ter Heijde, het verbaasde me alleen dat ik de enige visser was daar op het strand. Om 05:30 uur met een tevreden gevoel weer naar huis gegaan. En geen materiaal verlies gehad zoals in de nieuwe waterweg!