maandag 10 mei 2010

vangstberichten: maandag 10 mei 2010



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het overgebleven aas opmaken aan het strand van Ter Heijde, ik koop er nog 50 pieren bij en vertrek naar het strand. Er staat een n-no wind van 4 bft, temperatuur 11 °C dalend naar 9 °C, een lekker zonnetje, hw HvH 13:36 uur, lw 21:27 uur.
Rond de klok van 15:00 uur werp ik m'n eerste hengel in hoofdlijn nylon 22\100 mm met een tapse voorslag, onderlijn 3x wapperlijntjes (fluorcarbon) van 40 cm, haakje 8, gevuld met een zeepier en een slikje, lood 150 gram geankerd (eerst even 175 gram ongeankerd geprobeerd maar dat loopt weg). Het begint goed, want de 1e draai heb ik gelijk een botje aan de haak. Een half uur later zet ik er een 2e hengel bij, zelfde hoofdlijn, onderlijn metalenafhouders, haakje 10, dito aas. 16:35 uur een klein krabbetje aan de haak en dat is een tijd geleden op het strand, op zich een goed teken want dat is voedsel voor de vis.



Hierna duurt het weer erg lang voordat er weer wat aan de haken zit. 17:20 uur weer een botje, 17:34 uur weer een krabbetje.



18:00 uur en 18:11 uur weer een enkel botje.



19:15 uur en 19:49 uur een botje en een doublet van bot en botje.



Rond 20:00 uur ruim ik op bij het binnedraaien van de wapperlijntjes gaat het erg zwaar en de top staat krom, nadat ik voorzichtig zo'n 20 meter heb binnengedraaid knapt m'n lijn. Jammer, want ik ben altijd nieuwsgierig wat dat dan geweest is. In iedergeval toch nog even lekker gevist in het zonnetje, ook al waren de vangsten niet super, maar in iedergeval vis!

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten