maandag 26 oktober 2009

vangstberichten: zondag 25 oktober 2009



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het overgebleven aas opmaken van vrijdag, in de hoop nog een tongetje te vangen ga ik vissen in Maasluis. Er staat een zw-wind van 5 bft., temperatuur 15 °C daalend naar 11 °C, hw HvH 19:25 uur, lw 02:10 uur op 26-10-09. Als ik aankom staan er maar 3 vissers (slecht voorteken ?), 2 zijn er net begonnen, maar wat ze gehoord hebben is dat er weinig wordt gevangen. 16:30 uur gaat de 1e hengel (de 2e volgt een uurtje later) erin met 9,1kg amnesia haaklijnen, haakje 6 \ f31, gevuld met zagers, 170 gram klaplood en ik vis hier met berkley whiplash pro 10\100 mm.

10 minuten later komt er een wijting naar boven van 26 cm, net onder de maat dus die mag weer zwemmen. Ik krijg nog wat tikjes maar het zijn missers of krab, 2 keer kom ik vast te zitten maar uiteindelijk komt alles heel naar boven. En ik zit maar te wachten op die tong! 16:58 uur komt er een platte naar boven maar niet de platte die ik wil, een botje dus. 17:37 uur, zou het nu dan toch? Shit! 2 steenbolken. 18:46 uur weer een steenbolk, 19:57 uur weer een wijting en om 20:07 uur een krabbetje.




20:37 uur weer een steenbolk. Om 21:00 uur kijk ik om me heen en zie ik dat alle vissers zijn verdwenen. 21:34 uur een wijting samen met een steenbolk, 21:54 uur steenbolk, 22:17 uur 2 steenbolken, 22:58 uur steenbolk, 23:24 steenbolk en om 23:45 uur nog een maatse wijting. Knettergek wordt ik van die steenbolken, tong wil ik zien!, maar die komt niet en ik vrees dat de achterstand in "de strijd der platten" niet meer weg te werken is :-(




Tussendoor verlies ik nog een onderlijn + lood + een gedeelte van m'n hoofdlijn deze zit onder water tussen een steen en tijdens het aanslaan schuurt de lijn kapot, tegen laag water aan kom ik vast te zitten maar ik verlies dit keer alleen m'n lood. Om 00:15 uur ben ik door m'n aas heen. Totaal vang ik deze sessie 15 vissen en neem 2 maatse wijtingen mee naar huis, met een beetje baalend gevoel dat ik geen tong heb gescoord.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten