zaterdag 10 oktober 2009

ingezonden vangstbericht van: Willem de Scharrejager (Eurovissers # 1179)



Kampioenschap Zout Sportvisserij ZWN – Strand van ’s-Gravenzande

Zaterdag 10 oktober 2009 wordt het Kampioenschap Zout Sportvisserij Nederland gevist op het Strand van ’s-Gravenzande.
Er staat een stevige westenwind kracht 4, temperatuur circa 15 graden Celsius met af en toe een regenbui (LW 12.25 -57 cm HvH).

Omstreek 8 uur arriveer ik in het clubgebouw van WSV ’s-Gravenzande waar de wedstrijdkaarten per vereniging worden uitgereikt.
Samen met mij heeft slechts 1 deelnemer van de EUROVISSERS zich aangemeld voor deze wedstrijd namelijk Willem Louman (#1168).
Ik krijg een stek toebedeeld in het C Vak nummer 15 (voor de kenners, iets voor de grote grijze boei die daar op een strekdam ligt), Willem Louman staat ergens in Vak B.
Door middel van de platte karren en tractoren worden we snel en gemakkelijk naar het strand gebracht.

Om 10.00 uur vliegen de onderlijnen richting de horizon waarbij ik verschillende cocktails probeer van kleine piertjes, steekzagertjes, witjes en slikzagertjes.
De eerste draai brengt gelijk een botje, de nul is weg, altijd een lekker gevoel.
Al snel wordt duidelijk dat er redelijk was vis zit, zowel rechts als links van mij worden botjes en botten gevangen.

Bij mij valt het stil en weet de vis moeilijk te vinden, wat verder dan wat kleine botjes kom ik niet terwijl er ook wat zeebaars worden gevangen.
Ik blijf variëren en proberen en dan gaat het even ‘los’, ik vang aan een bepaalde cocktail 4 zeebaarzen op rij van zo’n 40 cm......dat telt lekker door !!

Zodra de zeebaarzen het weer laten afweten ga ik dichterbij vissen en vang zo nog 3 botten.
Om 14.00 uur is de wedstrijd afgelopen en heb ik als resultaat 6 botten en 4 zeebaarzen totaal zo’n 2,5 meter vis……waarmee ik niet ontevreden ben.

Na afloop tijdens de prijsuitreiking wordt duidelijk dat er over het algemeen goed vis gevangen is.
De winnaar heeft totaal meer dan 6 meter vis gevangen (stek A21 – recht tegenover de strandovergang).

Uiteindelijk ben ik 7e in Vak C geworden en 20e overall waarmee ik zeker tevreden ben, ik krijg een ‘voedingsmiddelenpakket’ als ‘prijs’.
Na eerdere teleurstellende vangsten op het Strand van ’s-Gravenzande kan ik terugkijken op een geslaagde en goed georganiseerde wedstrijd.

Willem de Scharrejager (Eurovissers # 1179)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten