maandag 10 augustus 2009

vangstberichten: zondag 09 augustus 2009



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het restant aas opvissen op de Maasvlakte, er staat een n-wind van zo'n 2 bft, temperatuur 12 °C, lw HvH om 22:51 uur, hw 06:09 uur op 10-08-09. Als ik aankom om 23:30 uur en ik m'n spullen neer zet naast een visser en vraag of er al tong gevangen is blijkt het Rob Slingerland te zijn van "de Eurovissers " hij adviseert me om verderop te gaan staan ivm de kabels die daar liggen zodat ik niet vast kom te zitten, ik bedank voor de tip en verplaats me een paar honderd meter naar rechts.

Ik krijg constant aanbeten 1, 2 rukken en dan niets meer, zenuw slopend voor een tong visser, maar het blijken allemaal krabben te zijn. Om 01:42 uur draai ik binnen na een korte serie tikken, ik hoor mezelf zeggen "gore bot". Pas om 02:23 uur is het raak en draai ik 2 tongen tegelijk naar binnen waarvan 1 maats. de een is 28 cm en een beetje de andere 21 cm en een beetje.




Om 02:52 uur volgt de 3e tong weer een maatse van 27 cm. Hierna is het een lange tijd niets meer. Pas om 04:06 uur nog een leuke toegift een tong van 29 cm en om 04:29 uur volgt er nog een steenbolkje.



Van Willem van Kempen een andere "Eurovisser" krijg ik nog een flinke portie aas mee, waarvoor nogmaals dank! Als het goed is sta ik nu nummer 1 in de "strijd der platten" ongetwijfeld zal ik weer worden ingehaald door de vissers fishguppy (Peter) en de TongenMeppah (Maurice) met hun jaren lange ervaring op het vissen van de tong, maar "strijd" zal ik blijven leveren!

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten