maandag 11 mei 2009

vangstberichten: zondag 10 mei 2009



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik weer vissen in Zoutelande, in een poging om fishguppy een beetje op de hielen te zitten in de strijd der platten ( zie http://fishguppy.web-log.nl/fishguppy/ ).




Er staat een no-wind van zo'n 3 a 4 bft met harde windvlagen met een verwachting naar 5 bft op maandag. temperatuur een 10 °C en lw Zoutelande om 21:50 uur. Rond 19:30 uur kom ik aan op het strand van Zoutelande, het water is al aardig gezakt en er staan nog weinig vissers. Aan 1 hengel zet ik een paternoster van 3 wapperlijntjes gevuld met kweekzagers en dit keer heb ik een zeebaars hengeltje meegenomen, waarmee ik met een geepdobber ga vissen, 1 lange dwarrellijn eraan met haakje 6 gevuld met een zager.

Om 20:00 uur duiken er een aantal meeuwen het water in en stuift er een groepje harinkjes alle kanten uit, ik weet er 1 te vangen die het strand is opgezwommen. Om 20:15 uur zie ik iemand op me afkomen en vanaf de palen galerij herken ik hem meteen.

Het is Paul (DeVisexpert). Na handen schudden en een gezellig praatje maken, gaat Paul weer naar zijn stek toe, want ook hij is bezig in de Strijd der Platten.(Leuk om je eens te ontmoeten Paul).



Om 20:40 uur vang ik een botje aan de dobber montage ik ruim de zeebaarshengel op en zet een strandhengel in met een paternoster met 3 rode afhouders haakje 6, en om 21:20 uur vang ik 2 scholletjes aan de wapperlijntjes.



Even na 23:00 uur komt Paul nog een praatje maken. De verwachtingen zijn niet goed zegt hij, er wordt de hele week al weinig gevangen en een no-wind is niet gunstig een w-wind schijnt beter te zijn. We kletsen nog wat en Paul gaat weer naar zijn stek, hij gaat het vanavond niet te laat maken want hij heeft morgen nog wat te doen.

Om even over 23:30 uur als Paul net weg is ga ik m'n aas controleren, bij het binnen draaien voel ik toch wat weerstand, nu zegt dat niet alles want als je met geankerd lood vist en bij het binnedraaien je ankers door de zandbodem ploegen zou je ook zweren dat er een vis aan zit. Maar goed, er hangt toch een leuke tong aan de rode afhouders van een kleine 32 cm. En om 00:10 uur volgt er nog een scholletje aan de wapperlijntjes.



Om 00:25 uur zie ik weer wat tikjes op m'n hengel met 3 de lange wapperlijntjes en ik draai weer een mooie tong plus een botje naar binnen. Zo zie je maar dat het niet uitmaakt of je nu rode afhouders gebruikt met korte haaklijnen of lange wapperlijntjes. Als de tong zin heeft om te bijten, dan zal ie ook bijten en dan kijkt ie echt niet naar de aangeboden montage waaraan z'n diner hangt!



Ik ben er blij mee, hij is een kleine 36 cm. Hierna heb ik geen aanbeet meer gezien en om 02:15 uur komt het water erg snel op, ik tuig m'n hengels af en ga naar huis. Op de terug weg blijkt een gedeelte van de a58 afgesloten te zijn maar uiteindelijk na een omweg beland ik toch weer in Zoetermeer.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten