zondag 17 mei 2009

vangstberichten: vrijdag 15 mei 2009



Hallo vis vrienden,

Vandaag wilde ik eigenlijk gaan vissen op de stenen glooiing, ik check nog even het weer bericht en wat blijkt de wind is toegenomen  en er staat z-zw wind van 7 bft aan de kust, niet bepaald een windkracht waar je vrolijk van wordt, ik denk nou ja, toch maar proberen. Net als ik m'n auto aan het inladen ben belt Paul#1166 ook lid van " De Eurovissers " me op, hij heeft al 2 palingen gevangen en of ik zin heb om te komen vissen. Dat heb ik wel, ik moet alleen aan Paul beloven om "de stek" geheim te houden en er niet te gaan staan met een andere vismaat. Ik ga akkoord en Paul geeft me de locatie op. De temperatuur is een graad of 10 en hw HvH om 19:40 uur.

Als aas heb ik kweekzagers en zeepieren bij me, rond 20:30 uur kom ik aan op de stek. We kletsen wat en Paul verteld me dat hij al 25 jaar vist in "De Europoort" en vorig jaar meer dan 160 tongen heeft gevangen, duidelijk een visser met veel ervaring. Paul is een visser die erg behulpzaam is tot 2 keer toe kom ik vast te zitten, maar hij weet feilloos  "de boel" weer los te trekken met behoud van lijn en lood. En hij heeft weer een paar mooie tips voor me.

Om 21:45 uur draaid Paul een mooie tong naar binnen, ik kijk enigzins verbaasd, ze zijn dus gearriveerd in de Europoort. Al gauw volgt er een 2-e en een 3-e tong voor Paul en dan krijg ik ook zo'n typische tong aanbeet. Als ik hem binnendraai en al boven het water heb hangen blijkt m'n lijn door m'n andere lijn te zitten en de tong valt eraf, balen dus! Maar goed ik begin erin te geloven.



Om 23:45 uur is het weer mijn beurt en draai ik een tong van iets groter dan 24 cm naar binnen. Hier ben ik blij mee! Weer een stukje hoger in de lijst der platten! Rond 24:00 uur is de stroming zo sterk dat de tong aanbeten weg vallen, rond 01:00 uur trek ik er nog een mooie paling uit van 72 cm. En bij het opruimen om 01:45 uur trekt Paul er nog een graat magere snoekbaars uit.



Totaal vangt Paul 4 tongen, 3 palingen 1 snoekbaars en een paar botten. Ik vang 1 tong en 1 paling en 1 wolhand krab. Het was een leuke sessie en ik heb er weer wat bijgeleerd, Paul dit gaan we zeker nog een keer overdoen.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten