vrijdag 22 mei 2009

vangstberichten: donderdag 21 mei 2009



Hallo vis vrienden,

Vandaag een vrije dag vanwege hemelvaartsdag, gelukkig nog een hengelsport zaak gevonden waar ik aas kan scoren, 1 portie pieren en 1 portie kweekzagers en op naar het strand van Ter Heijde. Er staat een w-wind van 3 bft een temperatuur van 17 °C en hw HvH om 13:14 uur, lw om 21:45 uur.

Rond 16:30 uur kom ik aan op het strand, rechts van me is er al een visser bezig en daar weer rechts van vist er ook iemand. Het is nog erg druk met badgasten, die af en toe ook de zee ingaan om te zwemmen. Dus ik besluit om maar met 1 hengel te vissen, overdag is het meestal nog niet veel maar om 17:25 uur vang ik toch een zeebaarsje op een zager, ik krijg meteen een stille hoop dat de grotere exemplaren ook al aan de kust zitten.



Om 18:40 uur is het weer raak, maar dit keer is het een botje. De visser die rechts van mij staat is op de strekdam gaan vissen en na enige tijd ruimt ie op en vraagt aan mij of ik zijn overtollige aas wil hebben, hier bedank ik voor, maar aardig dat ie het aanbied. We raken aan de praat en hij verteld me dat hij gisteravand\nacht nog 27 mooie wijtingen heeft gevangen en nu eigenlijk de restanten aan het op maken is, hij heeft 2 botjes gevangen.

Ik vertel hem over m'n web-log en daar heeft hij van gehoord van een collega van hem, de fishguppy web-log kende die al. Nadat hij verdwenen is ga ik het proberen op de strekdam en om 20:35 uur komen er 2 botjes bij. Hoe later het wordt hoe beter ze beginnen te bijten, ook de stroming is weer toegenomen. Maar het blijft weer bij bot.




Om 21:45 uur weer eens een andere vis, een paling. Gevolgd door een bot en een bot met een dik gulletje.



En tenslotte nog 3 botjes, om 22:25 uur kom ik na een aanbeet vast te zitten en moet ik de boel kapot trekken, ik besluit gelijk om de hengel op te ruimen want morgen moet ik weer werken. Hierna haal ik de andere eruit, ga inpakken en verlaat het strand. Toch weer 16 vissen gevangen en lekker gevist.



Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten