woensdag 21 januari 2009

vangstberichten: woensdag 21 januari 2009



Hallo vis vrienden,

Vandaag maar eens een vrije dag genomen om te gaan vissen, volgens de weerberichten zou dit de eenigste dag van de week worden met de minste wind aan de kust. Zeepieren besteld bij de plaatselijke hengelsport zaak, en op naar Hoek van Holland. Aas opgehaald (zag er deze keer prima uit) en langs de Stena Lijn gereden, het zag er erg druk uit met vissers en geen parkeer plaatsje te vinden dus doorgereden naar het vispaleis, op het grasveldje daar staan 2 vissers en de hele linkerkant is vrij. Mooi, spullen uitladen en beginnen maar.

Er staat een z-wind van 4 bft, temperatuur 5°C en hoogwater HvH om 11:25 uur. Als aas heb ik weer gezouten en gewone pieren en vis ik met gevlochten lijn. Om 14:00 uur begin ik met 1 hengel met een zelfgemaakte onderlijn met 2 wapper lijntjes erop. Er staat een waterig zonnetje en af en toe komt er wat mist opzetten. Ik vis met loodlifters en 175 gram geankerd lood. Rond 14:15 uur krijg ik de eerste tikken en ik draai m'n eerste schar naar binnen. Om even voor 15:00 uur volgt de 2-e en om 15:00 uur de 3-e schar.



Om 15:30 uur zet ik m'n 2-e hengel erbij, na een gevecht met m'n molentje omdat de binnenste geleidering weer is los geschoten. Het inwerpen gaat ook niet al te best, de draad zit om m'n top oog gewikkeld en lood + loodlifter verdwijnt in de waterweg. Ik vis met deze hengel met een standaard paternoster met rode bezem afhouders en verwacht eigenlijk regelmatig hiermee vast te komen zitten maar dat gebeurt niet.

Het zonnetje is nu aan het verdwijnen en de wind begint toe te nemen richting de 5 bft, het is een guur koud venijnig windje. De aanbeten verdwijnen en het is lang wachten. Om 16:00 uur is het weer zo ver schar no:4 komt eraan.



Om even over 18:00 uur loop ik te rillen van de kou en besluit om op te ruimen, bij het binnen draaien haal ik schar no:5 boven water. Dit keer geen materiaal verlies, behalve de pech inworp. Verschillende mensen gesproken wat betreft de vangsten, weinig tot geen gul en veel schar.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten