vrijdag 26 mei 2023

Ter Heijde strand woensdag 24 Mei 2023; locatie reddingsbrigade


Hallo vis vrienden,

Met het overgebleven en gekregen aas van afgelopen zondag ga ik vissen op "Ter Heijde". Om 14:20 uur werp ik in met de 4,60 meter NBS Tekno Tornado met hybride top, gevlochten lijn 08\100 mm met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijnen, haak ls5013F\6, gevuld met een zeepier, kweekzager, slik of een combinatie hiervan, Italiaans lood 160 gram. Ik ben nog bezig om m'n tweede hengelstok op te tuigen als ik zie dat m'n lijn slap valt en begint te schokken. Toch maar eerst even binnen draaien, een goed begin er zit een doublet aan van een zeebaarsje met een botje, dat belooft wat.



Tien minuten later volgt de 4,50 meter Vercelli Heat Leggering met een nylon lijn van 22/100 mm met voor de rest een zelfde uitrusting. Er staat een nnw-wind van 3 bft, draaiend naar n met stoten van 4 bft, temperatuur 14 °C, bewolkt met af en toe een zonnetje. Lw HvH 14:25 uur (-51 cm), hw 18:49 uur (+86 cm), (±137 cm).

Maar zo snel als de eerste twee vissen binnen zijn gekomen zo lang duurt het weer voor de volgende. Af en toe is het aas eraf. Uiteindelijk om 16:49 uur nog een zeebaarsje.


Rond hoog water krijg ik nog een mooie tik op de gevlochten lijn maar helaas blijft het daarbij.

18:55 uur vang ik nog een botje en besluit hierna om op te ruimen.


Toch even lekker gestaan daar en wat gevangen.

Vis greetz,

Willem




Geen opmerkingen:

Een reactie posten