donderdag 25 mei 2023

5e Competitiewedstrijd ter Heijde aan Zee zondag 21 Mei 2023; locatie Zandmotor

Hallo visvrienden,

Vandaag vis ik de 5e competitiewedstrijd van Ter Heijde aan Zee, dit keer vissen we een vriendschappelijke wedstrijd tegen "de Slufter". Het totaal aan centimeters vis van de vijf beste vissers wordt bij elkaar opgeteld. De club die de meeste centimeters heeft, eindigt op de eerste plaats. We rijden met twee "platte karren" richting "de Zandmotor" er staat een no wind van 4 bft met stoten van 5 bft, temperatuur 13 °C, bewolkt met zon. In de "de Viskeet" krijg ik steknummer 35 toebedeeld een aardig stuk voorbij de Argusmast vanuit Ter Heijde gezien.

Om 09:00 mogen we beginnen en werp ik in met de 4,60 meter NBS Tekno Tornado met hybride top, nylon lijn 22\100 mm met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijnen, haak ls5013f\6 , gevuld met een zeepier, kweekzager, slik of een combinatie hiervan, Italiaans lood 160 gram, lw HvH 12:16 uur (-62 cm), hw 16:56 uur (+99 cm), (±172 cm).

Er gebeurd maar weinig in het begin, maar gelukkig weet ik om 09:44 uur een schar te scoren van afstand. Blij dat ik van de 0 af ben want er wordt maar weinig gevangen. 10:04 uur komt er een bot bij.


En verder proberen maar, dichtbij, veraf er komt niets meer bij. Totdat er van afstand om 12:10 uur nog een botje bijt.


Om 13:00 uur is het weer afgelopen, veel is het niet maar ik mag me in iedergeval gelukkig prijzen dat ik wat vis gevangen heb, want er zijn alleen al bij Ter Heijde aan zee tien vissers die niets hebben gevangen.

Uiteindelijk werden de vangsten beter richting Scheveningen.

De kanjerpot gaat naar Geert van Leeuwen met een zeebaars van 46 cm. Gefeliciteerd Geert! Daar kun je weer een hoop eieren voor kopen 😀.



Het duel tussen de Slufter en Ter Heijde wordt beslecht door Ter Heijde die met de 5 hoogst geëindigde vissers in de vakken 473 cm scoort. Bij de Slufter komt het totaal op 289 cm. 

Van Slufter visser steknummer 34, Ron Koppe, Rob de Blois  en Theo Boeters krijg ik nog het overgebleven aas mee. Waarvoor nogmaals dank.

Vis greetz,

Willem


  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten