maandag 6 maart 2023

3e Competitiewedstrijd ter Heijde aan Zee zondag 05 Maart 2023; locatie Zandmotor

 

Hallo visvrienden,

Vandaag vis ik de 3e competitiewedstrijd van Ter Heijde aan Zee, met twee "platte karren" rijden we richting "de Zandmotor" er staat een nw wind van 3 bft, temperatuur 6°C, bewolkt met motregen. 09:00 mogen we beginnen en werp ik in met de 4,60 meter NBS Tekno Tornado met hybride top, nylon lijn 22\100 mm met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijnen, haak ls5013F\6, gevuld met een zeepier, kweekzager of een combinatie hiervan, tommy lood ~ Italiaans lood 160 ~ 180 gram. Lw HvH 07:15 uur (-63 cm), hw 15:02 uur (+111 cm), (±174 cm).

In "de Viskeet" trek ik balletje 18 en mag het proberen in het B-vak een stuk voorbij "de Argusmast"
In het begin is het niets, zou het weer zo'n wedstrijd worden als afgelopen maand met maar een paar vissers met vis? Toch heb ik er wel vertrouwen in vanaf "de Zandmotor" sta je in iets dieper water te vissen t.o.v. de kust van Ter Heijde, ook heb je daar nog wat meer kuilen waarin de vis zich verzameld.  

09:51 uur is het raak, en draai ik een doublet van bot het strand op, lekker van de 0 af en gelijk een mooie score op de kaart. 10:14 uur volgt er nog een klein botje en krijg ik even hoop dat ik ze gevonden heb.


Maar de rest van de tijd gebeurd er niets, ook het variëren in afstand levert me niets meer op.
Met 3 vissen eindig ik op de 15e plaats van de 24. Niet super maar in iedergeval wat gevangen.

De kanjerpot gaat naar Ed van der Vegt met een zeebaars van 38 cm. Ed gefeliciteerd.

De uitslag:


Van Bert Heukels krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank.

Vis greetz,

Willem


Geen opmerkingen:

Een reactie posten