dinsdag 25 oktober 2022

10e Competitiewedstrijd ter Heijde aan Zee zondag 23 Oktober 2022; locatie Zandmotor

 

Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 10e Competitiewedstrijd van Ter Heijde aan Zee vanaf "de Zandmotor" in de de Viskeet krijg ik balletje 6 toebedeeld een plek in het A-vak. Met twee platte karren rijden we naar de stek en er staat een ozo-wind van 4 bft met stoten van 5 bft, draaiend naar zzo, temperatuur 17 °C, in het begin droog, later wat miezer regen. Om 09:00 uur werp ik in met de 4,60 meter NBS Tornado met een nylon hoofdlijn van 22\100 mm met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijnen haak f31\8 gevuld met een zeepier, kweekzager, of een combinatie hiervan, Italiaans lood, 140 ~160 gram. Lw HvH 10:42 uur (-37 cm), hw 14:39 uur (+106 cm), (±143 cm).

Al snel blijkt de vis vrij ver weg te zitten, dus ik gebruik korte wapperlijnen om zo min mogelijk weerstand bij het werpen te krijgen, soms alleen maar onderlijntjes met 2 haken.

09:50 uur komt er een mooie bot binnen en daar ben ik blij mee want er komt maar weinig het strand op. 10:11 uur volgt er een wijtingkje.


En dan is het een hele tijd niets meer, ik besluit over te schakelen op gevlochten lijn 08\100 mm met een nylon tapse voorslag. Het water begint langzaam op te komen en je kunt merken dat de vis meekomt, er wordt iets meer gevangen.

12:07 uur een botje, 12:16 uur een bot.


12:27 uur een schar, 12:52 uur een schar.


In de laatste draai om 13:00 uur vang ik nog een doublet van bot en schar. Altijd lekker nog zo'n eindsprint.


En dat zijn zomaar 6 vissen in het laatste uur, jammer genoeg val ik daar net niet mee in de prijzen. Maar ten opzichte van de vissers om heen heb ik het goed gedaan. 

De uitslag:


De kanjerpot gaat naar Jan Groenewegen met een zeebaars van 39 cm. Jan gefelicteerd. 

Van Ed van Zanten en Bert Heukels krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank.

Vis greetz,

Willem









Geen opmerkingen:

Een reactie posten