dinsdag 5 juli 2022

Zandmotorsessie maandag 04 Juli 2022


Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen vanaf "de Zandmotor" er staat een w-wind van 4 bft, temperatuur 19 °C, zonnig. Om 14:17 uur werp ik in met de de 4,5 meter Hiro Dream Surf, 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijnen met drijvertjes ~ lange wapperlijnen, haak 314\8 ~ ls5013\f6, gevuld met een zeepier, kweekzager, of een combinatie hiervan, tommy lood, 100 ~ 160 gram. Na tien minuten volgt de Vercelli Heat Leggering met een gevlochten hoofdlijn van 08\100 mm met een nylon tapse voorslag en voor de rest een zelfde uitrusting. Lw HvH 14:46 uur (-44 cm), hw 19:09 uur (+92 cm), (±136 cm).


Het is heerlijk om weer eens te vissen vanaf het strand, op de vloedlijn ligt een aardige berg "iers mos", maar in het water blijkt het gelukkig mee te vallen. Ik zit volop te genieten van de zee, het strand en alles wat voorbij komt.

Zie ik plotsklaps om 14:49 uur een paar flinke doorbuigers op de Vercelli top. Zeebaars denk ik, maar als de vis het strand op komt, blijkt het toch een flinke bot te zijn. 16:31 uur een botje.


17:16 uur als het water aan het opkomen is, een zeebaarsje. 17:33 uur een doublet van bot en botje.


17:47 uur een bot, 17:57 uur nog een bot.


18:20 uur weer een paar flinke tikken op de top en nog een zeebaarsje, 18:41 uur nogmaals.


Eigenlijk kakt het in na hoogwater, maar om 19:47 uur komt er nog een bot bij, net aan want op het strand valt ie van de haak 😁.


Met tien vissen niet super veel maar wel weer genoten van de visserij.

Vis greetz,

Willem

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten