zondag 1 augustus 2021

Zandmotorsessie Zondag 01 Augustus 2021

 

Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen vanaf "de Zandmotor" er staat een nw wind van 3 bft, met stoten van 4 bft, draaiend naar nnw, temperatuur 18 °C, zonnig. Om 13:50 uur werp ik in met de de 4,5 meter Hiro Dream Surf, hoofdlijn 25\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijnen, haak f314\8, gevuld met een zeepier, steekzager, of een combinatie hiervan, tommy lood 140 ~ 160 gram. Na tien minuten volgt de Vercelli heat leggering, top 160 gram, spoel met 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag en voor de rest een zelfde uitrusting. Hw HvH 09:46 uur (+98 cm), lw 16:07 uur (-40 cm), (± 138 cm).

Lang hoef ik niet te wachten, tijdens het optuigen van m'n tweede hengelstok zie ik al een aanbeet, om 14:05 uur draai ik binnen en het blijken er ook nog eens twee te zijn, botten van een mooi formaat. 14:38 uur volgt bot nummer drie op de andere hengelstok.


15:36 uur een doublet botten, 16:05 uur een bot.


Het zonnetje is lekker, en er zit vis. Jammergenoeg zijn het alleen botten en is er geen zeebaars te bekennen. Maar goed ik vang vis en geniet dus niet klagen. 17:20 uur een doublet botten, om 18:15 uur besluit ik op te ruimen, bij het binnen draaien van de eerste hengelstok zit er een bot aan, bij de tweede hengelstok  een doublet van bot en botje.


Met 11 botten\botjes een leuke sessie, maar jammer dat er geen zeebaars tussen zat. Wachten maar weer.

Vis greetz,

Willem 








  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten