maandag 7 januari 2019

Jagro Bokaal 06 Januari 2019



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de Jagro Bokaal, vernoemd naar de te vroeg aan kanker overleden bestuursvoorzitter van Ter Heijde aan Zee, Jan Groot. In "de Viskeet" krijg ik steknummer 3 toebedeeld  en sta hiermee op het strand van 's Gravenzande. Omdat het vrij lang duurt voordat de laatste groep door de trekker chauffeurs worden opgehaald kom ik ruim een kwartier later aan, de eerste vissen komen dan inmiddels al het strand op. Snel m'n hengelstok optuigen, de 4,5 meter K2, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voor slag, wapperlijnen, haak f31\8, gevuld met een zeepier, slik, mesheft of een combinatie hiervan, tommy lood 160 gram en inwerpen maar.

Al snel blijkt het te barsten van het "apenhaar" en het stroomt ook nog eens behoorlijk. Overschakelen maar naar 180 ~ 200 gram piramide lood, dit blijft beter liggen. Maar af en toe als de lijn vol hangt met troep gaat ook met dit gewicht de boel aan de wandel.
Aan de rechterkant staat John Duynisveld er regelmatig vis uit te trekken. Geheimen heeft ie niet zegt ie. En hij vist dus met korte sneuen met daarop 2 pieren en een witje op de haakpunt. "Witjes" heb ik niet, maar zal dat het verschil zijn? Ook werpt hij wat verder.

Mijn stek is wat verder op het strand waardoor ik steeds heen en weer moet lopen, door middel van in waden kom ik nog op een behoorlijke werpafstand wat me om 10:28 uur een doublet van bot met botje oplevert.


Regelmatig wissel ik af met een lijn met één of twee haken, maar vaak zit er plastic, doeken of apenhaar overheen en dan wordt het moeilijk voor de vis om in te bijten. Wat een vuil zweeft er rond in de Noordzee zeg.

11:20 uur komt er een klein botje bij, 12:53 uur volgt vis nummer vier.


Om 13:00 uur is het weer afgelopen en krijgen we allemaal in "de Viskeet" een lekkere kop erwtensoep en een broodje halve rookworst, gemaakt door de vrouw van Jan, Elly Dibbets, Elly bedankt het heeft heerlijk gesmaakt, en dat gaat erin na z'n ochtend vissen.

John Duynisveld wordt 1e met 13 vissen en neemt de wisselbeker mee naar huis,  2e met 12 vissen Tharcis Gommers en derde Ron Koppe met 13 vissen. Mannen gefeliciteerd.

Iedereen die gevist heeft krijgt nog een gratis kip mee.

Bij de Tombola win ik nog een plant, 


Van Jan Groenewegen krijg ik nog een bananenplant, die een stel wat aan de bar zit graag wil ruilen tegen 2 flessen wijn. Van een paar gasten die eerder naar huis zijn gegaan krijg ik nog een aantal loten waar een mini kratje Heineken op valt, mooi meegenomen.

Van Jan krijg ik nog een restant en gedeeltelijk gekregen aas om in te zouten en bedankt weer Jan.

De opbrengt voor het goede doel met een geldbedrag van €2300, gaat naar " inloop huis Carma " waar lotgenoten van Kanker bij elkaar kunnen komen om hun verhaal te doen.
En een bedrag van € 300 gaat als sponsering voor de benzine van een rupsvoertuig wat bejaarden mensen die niet meer kunnen lopen naar het strand toebrengt. Zodat zij ook nog eens kunnen genieten van het strand en de zeelucht.

Al met al een mooi bedrag van €2600 bij elkaar. Iedereen bedankt die hier een rol in hebben mee gespeelt.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten