zondag 10 april 2016

vangstberichten: zondag 10 april 2016



Hallo vis vrienden,

Vandaag moet ik even m'n "zinnen" verzetten, dus wat beter dan een viswedstrijdje met "de Hoekse Strandvissers"? Het is verzamelen bij de Hoekse Watersport Vereniging en na betaling van €7 voor het wedstrijdgeld en €2 voor de kanjerpot (niet verplicht) mogen we aan de rechterkant van "de Hoekse Watersport Vereniging " een stek uit zoeken. Er staat een o wind draaiend naar no, temperatuur 10 °C met een heerlijk zonnetje.

Om 09:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,5 meter Tronixpro Cobra GT, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag erin, haakje f31\8 gevuld met een pier\slik\diepvries tap of een combinatie hiervan, tommy lood 160 gram. Rechts van me staat Rene Berger die er in het begin al gelijk een triplet uit trekt waaronder een schitterende tarbot. Kijk dat noem ik nu een vliegende start.



Gelukkig zit er bij mijn eerste draai om 09:19 uur ook een botje aan. Om 09:45 uur volgt er een tweede.



Dan volgt er nog een krabbetje, ook die zitten er weer.



Gevolgd door 2 aanbeten, maar bij het binnen draaien zit er niets aan. En dan val ik volledig stil, pas om 11:23 uur zit er weer een bot aan. 11:58 uur volgt er nog eentje.



Om 13:00 uur eindig ik met 4 vissen, niet echt een "vetpot" Er zijn aardig wat scharren, botten en nog wat zeebaarsjes en een tarbot dus gevangen. De vangsten trekken aan het strand zo te zien alweer aan. Van Rene Brederveld krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank.

Zodra ik de uitslag heb plaats ik hem hier weer.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten