woensdag 6 april 2016

vangstberichten: maandag 04 april 2016



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het overgebleven aas opmaken met een sessie op "de Zandmotor". Er staat een zw-wind van 3 bft, temperatuur 11 °C, regen, zon en bewolking wisselen elkaar af. Hw HvH 13:25 uur (+111 cm), lw 21:45 uur (-60 cm), (± 171 cm). Na een fikse wandeling vanaf de parkeerplaats Maichel Vrijenhoeklaan door de duinen kom ik "de Zandmotor" op, het is al weer een tijdje geleden dat ik hier voor het laatst gevist heb, dus ik ben benieuwd.

Om 15:15 uur gaat de 4,5 meter Tronixpro Cobra GT, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag erin, haakje f31\8 gevuld met een pier\slik\zager of een combinatie hiervan, tommy lood 160 gram ~ 180 gram piramidelood. Een kwartiertje later volgt de 5 meter Shimano Surf Leader 500 BX-G met een zelfde uitrusting.

Ook op "de Zandmotor" is het niet wild met "de vis". 15:59 uur draai ik m'n eerste bot binnen. En hierna valt het volledig stil, op 1x een tik op de top na. Om 18:24 uur is de lijn van de 5 meter stok sterk naar links weg gestroomd even heb ik de hoop op een vroege zeebaars maar het blijkt een onderwaterballon te zijn met wat vuil m'n onderlijn knapt erop en weg is ie. Op de ballon zelf staat de text patent pending geschreven en ik zit me af te vragen waar zoiets voor gebruikt zal worden. De ballon zelf prik ik lek zodat het water eruit stroomt en een volgende keer geen "kwaad" meer kan doen.




Om 18:51 uur vang ik nog een bot. Om 19:15 uur begin ik op te ruimen en zit er nog eentje aan met een bruin buikje.



Veel was het niet maar toch weer ff lekker gestaan daar.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten