zondag 2 oktober 2011

vangstberichten: zaterdag 01 oktober 2011



Hallo vis vrienden,

Vandaag, de grote dag, het NK vissen 2011 in Zeeland tussen het Nolle-strand (Vlissingen) en Dishoek. Er zijn 229 personen uitgenodigd, 25 korpsen en 104 inviduelen. Na een korte nachtrust gaat de wekker om 04:30 uur, douchen, broodje eten en een bak koffie naar binnen slurpen, spullen in de auto laden en wegwezen.

Rond 07:40 uur kom ik aangereden bij "de Couburg" in Koudekerke, van Jan Groenewegen krijg ik nog 100 mooie zwarte wedstrijdpiertjes en op het laatste moment heb ik bij Avicentra voor Jan Groenewegen en Ed van Zanten nog wat verse franse tappen kunnen regelen. Na het uitdelen van de wedstrijdkaarten verdwijnt iedereen als een speer naar het wedstrijd water, op mijn kaart staat D2, een stukje rechts van Hotel Westduin.

Het is echt een schitterende dag om te vissen, een lekker zonnetje langzaam oplopend naar zo'n 23°C, o-no wind 1 a 2 bft, lw Vlissingen 11:32 uur,hw 17:23 uur. Rond 10:00 uur wordt het sein gegeven, ik vis met de 5 meter stok, hoofdlijn 12\100 mm gevlochten Penn lijn met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f31\6, tommy lood 175 gram, later als de stroming erin komt 175 gram geankerd en 190 gram geankerd.

Naast me op D1 staat een bekende, Ruud Roskam ook een Eurovisser die nu voor een ander team vist. Hij maakt nog even een foto van me, vlak voor "de strijd".



In het begin zijn het allemaal kleine trillingkjes op de top van aaseters. Nadat m'n buurman rechts z'n eerste visje vangt besluit ik ook wat verder weg te gaan vissen. 10:44 uur denk ik na een paar ferme tikken een visje binnen te draaien, maar helaas het is een krab ;-(. 10:55 uur gaat het beter een mooie schar van 30 cm op de kaart.



11:27 uur weer een mooie schar en om 12:14 uur een scholletje.



Het gaat steeds harder stromen en regelmatig gaat de lijn van m'n buurman 2 plaatsen rechts door de mijne, wat weer vistijd verlies betekend. Hij zegt nog, je zit met "touw" te vissen, het klinkt een beetje als een verwijt. Maar een 12\100 mm gevlochten lijn van Penn waar een nylon coating omheen zit blijft beter liggen als een nylon lijn van 22\100 mm, teminste dat is mijn ervaring.

12:26 uur een bot en 12:50 uur een schar.



Het blijft ploeteren voor een visje, je ankers moet je los trekken uit de klei bodem en maar hopen dat je niet vast komt te zitten bij het binnen draaien.

12:59 uur een leuk formaat bot, wat me opvalt is dat de vissen die je hier vangt over het algemeen vrij groot zijn. 13:41 uur weer een zware draai, jammergenoeg is het weer een krab.



Om 13:52 uur komt er weer een mooie bot bij en eindig ik om 14:00 uur met 7 vissen.



Voor m'n gevoel heb ik het niet slecht gedaan en m'n doelstelling wel behaald om me bij de eerste 100 te vissen. De uitslag wacht ik niet af, want ik voel me net een zombie en moet nog een stukje terug rijden. Leuk dat Willem van Kempen, Lennert en Danielle en de familie v\d Hoogen nog even kwamen kijken. Van Ruud Roskam krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor hartelijk dank. Volgend jaar, nieuwe rondes met nieuwe kansen. Wie weet!

Zelf ben ik na een gecorrigeerde uitslag 82e overall geworden, 17e van m'n vak. Maar wat ligt het allemaal verschrikkelijk dichtbij, 18 cm meer en ik had me geplaatst voor de topcompetitie.

Nummer 1 individueel,de nieuwe Nederlandse kampioen 2011 is geworden Danny Goossen 15 vissen (365 cm), 2e Edwin Jongenelen 16 vissen (350 cm), 3e Kees Westdorp 15 vissen (344 cm), 4e Frank Peene 10 vissen (244cm) en 5e Marien Flipse 6 vissen (149 cm).

Bij de Korpsen: 1e HSV Westkapelle Korps 1 (Frank Peene, Jacky Minderhoud, Marijn Gabrielse, Kristiaan Minderhoud, Janko de Witte), 2e HSV de Edelkarper Korps 1 (Remi Lindhout, Eric Goossens, Jan Stam, Arjan Rijnberg, Jan Hennekam) en 3e DZV De Eurovissers Korps 2 (Arjan van Drunen, Danny Lemmens, Jos Mels, Ed van Zanten, Erik Remijn).

Iedereen van Harte Gefeliciteerd met deze mooie prestatie!

Vis greetz,

Willem#1168

2 opmerkingen:

  1. Peter(Fishguppy)3 oktober 2011 om 19:47

    Hoi Willem(gaatvissen), toch nog een paar leuke vissen gevangen!
    Weet je al hoeveelste je geƫindigd bent, totaal en in je vak?
    Heb je nog nieuws over weblog, of moet ik deze blog maar gaan linken?

    Groetjes Peter(Fishguppy)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Peter(Fishguppy),

    Leuk,je bent de eerste die een reactie geeft ;-)
    81e overall, 17e van m'n vak.
    Het gaat moeizaam daar, geen idee of het nog goed komt. Doe maar, deze blog blijf ik toch updaten. Bedankt alvast!

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen