dinsdag 20 augustus 2024

8e Competitiewedstrijd Ter Heijde aan Zee zaterdag 17 Augustus 2024; locatie Zandmotor


Hallo vis vrienden,

In de "Viskeet" trek ik balletje 17 een flink stuk voorbij de "Argusmast", deze keer hebben we een avondwedstrijd op het strand. Met 25 man vertrekken we met 2 platte karren naar "de Zandmotor". Om 19:00 uur werp ik in met de 4,5 meter  Vercelli, Heat Leggering gevlochten lijn 06\100 mm met een nylon tapse voorslag, ik gebruik korte wapperlijnen, flexi-metalen afhouders, haak f31/8 ~ f314\10  gevuld met een zeepier, kweekzager, of een combinatie hiervan, tommy lood 120 gram ~  160 gram. Er staat een nno-wind van 3 bft, temperatuur 21°C, droog, zonnig Lw HvH 19:34 uur (-52 cm), hw 02:24 uur (+111 cm), (±163 cm).

Het ingooien gaat niet echt fijn omdat ik last heb van een tennisarm, maar we doen het ermee. Het duurt niet lang voordat ik een aanbeet zie, en ja bij het binnendraaien om 19:05 uur komt er een botje het strand op. Lekker van de 0 af, je kunt slechter beginnen.

19:40 uur nummer twee komt er aan, een bot van 31 cm.


De stroming neemt toe met het vuil erbij loopt de lijn weg en ik verhoog het lood naar 160 gram dat blijft beter liggen.

20:24 uur nog een bot van 35 cm, en ik ga lekker want er wordt maar weinig gevangen.


20:38 uur een driftige doorbuiger en dan niets meer, als ik aan het draaien ben vrees ik even dat het een "lijnhapper" is geweest, maar gelukkig onder de kant voel ik weer korte rukjes en er komt een zeebaarsje bij. 21:51 uur nog een zeebaarsje, en daarna is de "koek" op. Het begint nu minder te stromen en het vuil neemt wat af.



Met 5 vissen eindig ik als 1e overall en win een cadeaubon van €25. Mooi meegenomen.

De kanjerpot gaat naar Ruud Hogevorst met een paling van 57 cm. Gefeliciteerd!

De uitslag:


Van Ed van Zanten krijg ik nog het resterende aas mee, waarvoor nogmaals dank.

Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen: