donderdag 20 juni 2024

6e Competitiewedstrijd ter Heijde aan Zee zaterdag 15 Juni 2024; locatie Pernis


Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de zesde competitiewedstrijd van Ter Heijde aan zee. We vissen op Pernis. Er staat een zw-wind van 4 bft, met stoten van 5 bft, temperatuur 16 °C. Om 19:00 uur werp ik in vanaf steknummer 12 met de 5 meter Shimano Surf Leader 500 BX-G, nylon lijn van 25\100 mm met een nylon tapse voorslag, ls50113f\6 gevuld met een zeepier, springer of combinatie hiervan. trapeziumlood 160 gram. Lw Eemhaven 12:34 uur (-62 cm), hw 19:22 uur (+132 cm), (± 194 cm).

19:28 uur is het raak, zonder een tik gezien te hebben zit er een botje aan, altijd lekker om van de 0 af te zijn.


Daarna is het lang wachten, voor de kant krijg ik wel een mooi aanbeet, maar er zit niets aan. Even later kom ik muurvast te zitten en toch een flink eind voorbij de stenen ingegooid. De lijn knapt en er gaat een spoeltje van 22\100 mm nylon op.

Ver weg maar weer, maar het is matig met de vis deze avond. 22:50 uur krijg een paar mooie aanbeten, ik had me er al bij neergelegd om te eindigen met één vis. Maar bij het binnen draaien zit er een paling en een mooie bot aan.

Helaas door het het gekronkel van de paling, slaat ie de bot van de haak af, maar goed de paling blijft over en dan is er toch weer 50 cm bij net voor het eind.


Om 23:00 uur is het weer afgelopen en in de stromende regen pak ik m'n spullen in en vertrek naar m'n auto.

Van Mischa Voskamp en Ed van der Vegt krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank.

De kanjerpot gaat naar Jan Dibbets met een paling van 65 cm, gefeliciteerd.

De uitslag:


Vis greetz, 

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten