woensdag 25 oktober 2023

10e Competitiewedstrijd ter Heijde aan Zee zondag 22 Oktober 2023; locatie Zandmotor

 


Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 10e competitiewedstrijd van Ter Heijde aan Zee. In de "de Viskeet" krijg ik steknummer 10 toebedeeld een flink stuk voorbij de Argusmast vanuit Ter Heijde gezien. Er staat een wzw wind van 4 bft met stoten van 5 bft , temperatuur 14 °C. Hw HvH 08:31 uur (+93 cm), lw 14:27 uur (-54 cm), (±147 cm). Om 09:00 uurr werp ik in met de 5 meter Shimano Surf Leader 500 BX-G, nylon lijn 22\100 mm met een nylon tapse voorslag, verzwaarde afhouders ~ korte wapperlijnen, haak ls5013f\6 gevuld met een zeepier, diepvries tap of een combinatie hiervan, tommylood 175 gram.

Al snel blijkt er een hevige stroming te staan en binnen no time liggen de verzwaarde afhouders bij de buurman. Ik schakel over op korte wapperlijnen met piramidelood van 210 gram, dat blijft beter liggen.  Af en toe zit er wat vuil op de lijn maar dat is minimaal er valt goed te vissen.

09:58 uur is het raak en draai ik een mooie bot naar binnen, altijd lekker om van de 0 af te zijn in een wedstrijd, zeker als er weinig gevangen wordt. Om 10:59 uur is het nogmaals raak met een bot van 30 wedstrijdcentimeters.


11:13 uur een klein botje, maar ook die is welkom, want centimeters zijn centimeters. 11:27 uur een lekkere lap van 32 wedstrijdcentimeters.


Om 13:00 uur is het spelletje weer afgelopen en met 4 vissen, scoor ik een 3e plaats in het B-vak. Goed voor een waardebon van €10, altijd meegenomen.


De uitslag:

De kanjerpot wordt gedeeld door Ed van der Vegt en Rob de Blois beide met een zeebaars van 41 cm. Gefeliciteerd heren.


Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen: