maandag 28 augustus 2023

8e Competitiewedstrijd ter Heijde aan Zee zondag 27 Augustus 2023; locatie Zandmotor


Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 8e competitiewedstrijd van Ter Heijde aan Zee. In de "de Viskeet" krijg ik steknummer 20 toebedeeld een klein stukje voorbij de Argusmast vanuit Ter Heijde gezien.  We rijden met één "platte kar" richting "de Zandmotor" er staat een zw wind van 4 bft met stoten van 5 bft, temperatuur 17 °C, veel regen met in de verte bliksem.

Om 09:00 mogen we beginnen en werp ik in met de 4,60 meter NBS Tekno Tornado met hybride top, nylon lijn 22\100 mm met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijnen, haak ls5013f\6, gevuld met een zeepier want zagers zijn niet te krijgen, Italiaans lood 160 gram, Hw HvH 12:06 uur (+85 cm), lw 18:02 uur (-46 cm), (±131 cm).

09:54 uur ben ik van de 0 af met een bot, dichtbij onder de kant. Altijd lekker want zoveel wordt er niet gevangen. 10:40 uur van afstand nog een bot.


11:39 uur een bot, naarmate het water hoger wordt zit er meer en meer vuil op de lijn. Maar nog goed te doen waar ik sta, 11:53 uur een bot.


12:05 uur een bot, en om 12:19 uur een bonustrek van een doublet botten.


Daarna is de "koek" op en komt er niets meer bij, 13:00 is het weer afgelopen en op de terugweg op de kar blijk ik het redelijk gedaan te hebben met 7 vissen een 2 in het vak en 4e overall.

De kanjerpot gaat naar Mischa Voskamp met een harder van 60 cm, gefeliciteerd Mischa.

De uitslag:



 Leuk om weer eens in de prijzen te vallen


Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten