zaterdag 15 juli 2023

Zandmotorsessie vrijdag 14 Juli 2023

Hallo vis vrienden,

Met het overgebleven en gekregen aas van afgelopen zaterdag ga ik vissen vanaf "de Zandmotor". Om 13:00 uur werp ik in met de 4,60 meter NBS Tekno Tornado met hybride top, nylon lijn 25\100 mm met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijnen, korte wapperlijnen haak ls5013F\6, gevuld met een zeepier, kweekzager of een combinatie hiervan, tommy lood ~ Italiaans lood 150 ~ 160 gram. Tien minuten later volgt de 4,50 meter Vercelli Heat Leggering met een nylonspoel van 22/100 mm met voor de rest een zelfde uitrusting. Er staat een zw-wind van 2 bft met stoten van 3 bft, draaiend naar ozo 2bft met stoten van 4 bft, temperatuur 21 °C, zonnig met letterlijk een enkele regendruppel. Hw HvH 13:29 uur (+102 cm), lw 21:22 uur (-47 cm), (±149 cm).

Het is fijn om weer op het strand te zijn. Al snel zie ik tikken op de top en na m'n tweede hengelstok ingeworpen te hebben ga ik om 13:26 uur de eerste binnendraaien. Er zit een mooi doublet botten aan.


Dat belooft wat, maar de draaien erna geeft me vaak kale haken, er is erg veel aasvreterij door krabben en garnalen. Toch zit ik relaxed te genieten van zon zee en strand.

Om 16:00 uur ben ik door m'n aas heen en begin op te ruimen, toch ff lekker gevist.

Vis greetz,

Willem 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten