dinsdag 10 mei 2022

Open Federatief Kampioenschap Kust FWZN zaterdag 07 mei 2022; strand Hoek Van Holland

 

Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik het Federatief Kampioenschap Zout 2022 in Hoek van Holland, er staat een nw-wind van 3 bft met stoten van 4 bft, draaiend naar nnw, temperatuur 14 °C, zonnig. Hw 07:27 uur (+105 cm), lw 15:12 uur (-54 cm), (± 159 cm). Het is verzamelen in het clubgebouw van de Hoekse Watersportvereniging waar ik steknummer D5 krijg toebedeeld, tevens krijgt elke deelnemer 3 consumptiemunten, mooi meegenomen en dat met een inschrijfprijs van €10. Goed om te horen dat er een splitsing is gemaakt tussen 55+ en onder de 55, dat betekent dat de eerste vier in het vak boven de 55 door gaan naar het NK kustvissen in Noordwijk in November dit jaar, zo ook de eerste vier onder de 55. De vader van Ed van Zanten is zo vriendelijk geweest om zijn vrije tijd op te offeren om als controleur mee te doen, van Zanten senior bedankt! Volgend jaar wordt het meten bij je buurman, ook prima want controleurs zijn dun gezaaid.

Om 10:00 uur mogen we beginnen en ik start met de Vercelli heat leggering met een 160 grams top. Remco Geuze rechts van me begint al gelijk met twee botjes aan de haak. Bij mij is het raak om 10:38 uur. 10:59 uur volgt er nog eentje, kleine botjes tussen de 40 en 60 meter.


Maar ook links bij David Leonardo die wat verder weg vist komt er vis op de kant, omdat verder aanbeten uitbleven probeer ik het ook wat verder, maar het levert me niets op. Terug naar dichterbij komt er om 11:15 uur een botje bij en 11:31 uur volgt er nog eentje.


Als David links van me er op afstand een mooie zeebaars met een botje uit trekt schakel over op de Hiro Dream Surf met gevlochten lijn, maar ook dit is het niet en ik val stil. Rond 12:00 uur komt er een platte kar met soep van Gre, die is altijd oké voor €1 of een muntje met een retour gave van €0,50. Dat gaat erin. Met de laatste draai zit er nog een botje aan en eindig ik met 5 vissen.


Op de terug weg kom ik langs Peter Robert, die met z'n resterende aas mee geeft, waarvoor nogmaals dank! Het was een gezellige wedstrijd waar ik erg van heb genoten en met de tombola win ik nog een messenset, mooi meegenomen.


Tot m'n grote verassing krijg ik nog te horen dat ik me geplaatst heb voor het NK kustvissen in Noordwijk op zaterdag 05 November 2022, leuk om een poging te wagen, samen met maatje Paul van Boheemen die zich ook geplaatst heeft.

We gaan het zien!

Vis greetz,

Willem


 

 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten