dinsdag 17 mei 2022

5e Competitiewedstrijd ter Heijde aan Zee zondag 15 Mei 2022


Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de vijfde competitiewedstrijd van Ter Heijde aan zee. Met één platte kar rijden we vanaf de slag naar links een stuk richting s'Gravenzande er staat een o wind van 3 bft, met stoten van 4 bft, temperatuur 20 °C, zonnig. Om 09:00 uur werp ik in vanaf steknummer A 7 en ik start met de 4,5 meter Vercelli heat leggering met een 160 grams top, 20,5\100 mm nylonlijn met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijnen, lange wapperlijnen, lijnen met drijvertjes, haak: 314\10 ~ ls5013f\6, gevuld met een zeepier, kweekzager, slik of een combinatie hiervan, tommy lood 160 gram. Lw HvH 07:55 uur (-77cm), hw 15:11 uur (+137 cm), (± 214 cm).

Veel gebeurd er niet in het begin, als ik richting de strekker werp kom ik vast te zitten en breekt mijn lijn, kennelijk liggen er onder water nog op een flinke afstand van de strekker ook wat rotsblokken. Om 10:09 uur zit er dan toch een botje aan, niet eens zover weg qua afstand. Omdat het daar maar bij blijft experimenteer ik met verschillende lijnen op verschillende afstanden.

Uiteindelijk levert me dat om 11:15 uur op afstand een tong op.


Ed van Zanten had al eerder aan tong van 30 cm binnen gesleept, en dat gewoon overdag.

Om 13:00 uur is het weer afgelopen en met twee vissen heb ik het niet al te best gedaan.

De kanjerpot gaat naar Ruud Hogervorst met een zeebaars van 39 cm. Ruud gefeliciteerd!

De uitslag: 



Van Jan Groenewegen, Ed van Zanten, Ed van der Vegt, Arno Arkestein, Johan Veenstra, Hans Nulle, Arjan van Velzen en Rob de Blois (mocht ik nog iemand vergeten zijn, ook bedankt) krijg ik het overgebleven aas mee waarvoor nogmaals dank.

Vis greetz,

Willem 






 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten