maandag 14 maart 2022

3e Competitiewedstrijd ter Heijde aan Zee zondag 13 Maart 2022

 

Hallo vis vrienden, 

Vandaag vis ik de derde competitiewedstrijd van Ter Heijde aan zee. Met twee platte karren rijden we naar "de Zandmotor" er staat een zzo wind van 4 bft, met stoten van 5 bft, draaiend naar zuid, temperatuur 12 °C, zonnig. Om 09:00 uur werp ik in vanaf steknummer A11 en ik start met de 4,5 meter Hero Dream Surf, 13\100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijnen, haak: 314\8, gevuld met een zeepier, kweekzager, slik of een combinatie hiervan, tommy lood 160 gram ~ piramidelood 170 gram, Hw HvH 11:35 uur (+71 cm), lw 17:55 uur (-52 cm), (± 123 cm).

Om 09:00 uur gaat de toeter en mogen we beginnen en ik werp meteen zover mogelijk, als de eerste vissers na tien minuten binnendraaien zit er nog niets aan dus laat ik de haken met aas nog even liggen. Dat levert me om 09:22 uur een doublet van bot met botje op. Altijd lekker als je snel van de 0 af bent.

09:56 uur volgt er een schar met wat uitslag op de bovenkant, die gaat na het meten weer de zee in.


10:14 uur een schar en bij de meeste vissers komt er nu vis het strand op. 10:33 uur een doublet van bot met een botje.



En ik ga "lekker" zo. 10:49 uur een botje, 11:10 uur een doublet van bot met een botje.


11:59 uur een doublet van schar met een botje. 12:14 uur een schar.


Om 13:00 uur is het "spelletje" weer afgelopen en met 12 vissen heb ik het goed gedaan, het levert me een 2e plaats op in het vak, 4e overall. Goed voor een waardebon van €15.
Na drie keer vissen komen ook de kwartaal prijzen aan bod en dat levert me nog een waardebon van €10 op. Mooi meegenomen.


De "kanjerpot" gaat naar Johan Veenstra met een zeebaars van 35 cm, gefeliciteerd!

De uitslag:



Van Bert Heukels, Jan Groenewegen, Jan Dibbets en Arno Arkestein krijg ik nog het overtollige aas mee, waarvoor nogmaals dank!

De tombola levert me wederom niets op.

Vis greetz,

Willem













Geen opmerkingen:

Een reactie posten