woensdag 7 december 2022

12e Competitiewedstrijd ter Heijde aan Zee zondag 04 December 2022; locatie Zandmotor


Hallo visvrienden,

Vandaag vis ik de 12e en dus laatste competitiewedstrijd van Ter Heijde aan Zee, met twee "platte karren" rijden we richting "de Zandmotor" er staat een ono wind van 4 bft met stoten van 5 bft, temperatuur 1°C, bewolkt en koud het duurt even voordat m'n handen aan de temperatuur gewend zijn, maar daarna heb ik dan ook nergens meer last van. Om 09:00 mogen we beginnen en werp ik in met de 4,60 meter NBS Tekno Tornado met hybride top, gevlochten lijn 06\100 mm met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijnen, haak ls5013F\6, gevuld met een zeepier, kweekzager of een combinatie hiervan, tommy lood ~ Italiaans lood 160 ~ 180 gram. Hw HvH 12:03 uur (+ 96 cm), lw 19:41 uur (-62 cm), (±158 cm).

In "de Viskeet" krijg ik steknummer A4 toebedeeld, de eerste drie kwartier wil het maar niet lukken en bij de eerst paar plaatsen in het vak komt er weinig vis naar boven. Tijd voor een wandeling, even verderop zitten de meeste toch in de vis variƫrend van twee tot vier stuks, een enkele bot en meestal wijting. Tijd om te smijten dus. Een stuk inwaden tot kniehoogte en dan met een krachtige worp zover mogelijk zien te komen.

Dat levert me om 09:51 uur een wijtingkje op, 10:18 uur een bot.


10:33 uur een doublet van wijting en wijtingkje. 10:47 uur een triplet wijtingkjes, dat zijn ze om centimeters te scoren en ik loop voor mijn gevoel weer een beetje in.


11:03 uur een doublet van wijting en wijtingkje, 11:17 uur een wijtingkje.


11:32 uur een wijting, 11:48 uur een doublet van wijting en wijtingkje.


12:03 uur een triplet van wijting en wijtingkjes, 12:15 uur een wijting.


12:44 uur een doublet wijtingen, 12:57 uur een doublet wijtingkjes.


13:00 uur is het weer afgelopen met 21 vissen lekker gevist en 5e in het vak.

Jim Sonneschein wint de kanjerpot met een gul van 43 cm. Jim gefeliciteerd.

Uitslag 12e competitie Ter Heijde aan Zee:


Met de prijsuitreiking wordt ik nog gehuldigd voor het feit dat ik nationaal kampioen kustvissen geworden ben in de categorie 55+. Ik krijg een mooie bos bloemen en een cadeau kaart van €25. Toch leuk en mooi meegenomen. Bestuur bedankt!


Foto: Jan Groenewegen

Van Cor Jordaans, Hen Dankier, Mischa Voskamp, Ed van Zanten, Jan Groenewegen, Arno Arkestein, Jan Dibbets en wie ik nog vergeten ben, nogmaals dank voor het overgebleven aas.

Met 3 schrapers over 12 wedstrijden verschuift er weer wat in de jaarcompetitie, maar dit jaar zit ik met een 5e plaats nog net in de prijzen. We gaan het zien wat Januari brengt.


De winnaar van de competitie 2022 is Bert Heukels geworden, Bert gefelciteerd! 

Iedereen fijne feestdagen en een gezond 2023!

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten