maandag 11 april 2022

4e Competitiewedstrijd ter Heijde aan Zee zondag 10 April 2022

 

Hallo vis vrienden, 

Vandaag vis ik de vierde competitiewedstrijd van Ter Heijde aan zee. Met twee platte karren rijden we naar "de Zandmotor" er staat een nw wind van 2 bft, met stoten van 3 bft, temperatuur 8 °C, zonnig. Om 09:00 uur werp ik in vanaf steknummer A 4 en ik start met de 4,5 meter Hero Dream Surf, 22\100 mm nylonlijn met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijnen, lange wapperlijnen, lijnen met drijvertjes, haak: 314\8 ~ ls5013f\6, gevuld met een zeepier, kweekzager, slik of een combinatie hiervan, tommy lood 160 gram ~ 180 gram maar dat loopt al snel weg piramidelood 200 gram blijft wat beter liggen, of bonklood (bedankt Ed van der Vegt) Hw HvH 10:20 uur (+73cm), lw 17:32 uur (-53 cm), (± 126 cm).

Met het opkomende water verwacht ik dat de vis meekomt, maar het gebeurd niet, slecht een enkeling vangt gelijk een vis. Misschien dat de kou er mee te maken heeft toen ik weg wilde rijden moest ik  eerst nog een aardig laagje ijs van de ramen krabben.

Rond 10:00uur vangt mijn buurman Ed van der Vegt een mooie koolvis van 39 cm, dat geeft hoop!


Met het afgaande water nemen de vangsten toe, om me heen komt er vis het strand op. En eindelijk na 2 uur vissen om 11:00 uur is het mijn beurt, een bot van 27 wedstrijdcentimeters, ik ben er blij mee.


11:26 uur volgt er een tweede van 33 wedstrijdcentimeters.


Af en toe zitten er kleine plukjes mosdiertjes op de lijn, maar het is bijna te verwaarlozen. Rene Olsthoorn links van me "pakt" nog even een mooie zeebaars van 45 cm. Maar bij mij komt er niets meer bij, toch ben ik niet ontevreden met 2 vissen want van de 26 vissers zijn er 11 die niets vangen.

Koos van der Stap vangt een zeebaars van 59 cm en wint de kanjerpot, gefeliciteerd Koos!

De uitslag:



Van Bert Heukels, Mischa Voskamp, Hen Dankier en Rene Olsthoorn krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank!
Tot zaterdag 16 April 2022 van 10:00-14:00 uur bij de Hengelsport Westland Bokaal 2022!

Vis Greetz,

Willem







Geen opmerkingen:

Een reactie posten