maandag 28 februari 2022

2e Competitiewedstrijd Ter Heijde aan Zee zondag 27 Februari 2022; locatie Zandmotor

 

Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de tweede competitiewedstrijd van Ter Heijde aan zee. Met twee platte karren rijden we naar "de Zandmotor" er staat een zo wind van 4 bft, met stoten van 5 bft, temperatuur 7 °C, droog, in het begin nog koud met later een zonnetje. Om 09:00 uur werp ik in vanaf steknummer A9 en ik start met de 4,5 meter Hero Dream Surf, 13\100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijnen, lange wapperlijnen haak ls5013f\6 ~ 314\8, gevuld met een zeepier, kweekzager of een combinatie hiervan, lood 140 ~ 160 gram. Lw HvH 05:05 uur (-54 cm), hw 11:58 uur (+98 cm), (± 152 cm).

In het begin wordt er weinig gevangen, slechts een enkeling heeft gelijk vis. Leo Vollebreght in vak A5 vangt een bot van 51 cm, wat hem later de "kanjerpot" oplevert, en tevens een nieuw clubrecord. Ongelooflijk toch dat dit formaat nog bestaat.


Een uur later komt er meer boven water. En twee uur verder hebben de meeste toch een aantal vissen, maar bij mij wil het niet lukken. Rechts van me staat Paul van Boheemen die heeft er al vier van afstand en links van me staat Jan Dibbets die heeft er ook al een paar maar wat dichterbij.

Even vrees ik overgeslagen te worden deze wedstrijd maar om 11:18 uur draai ik dan toch een doublet botten het strand op, blij dat ik van de 0 af ben. 12:01 uur komt er een derde bot bij.


12:41 uur krijg ik een "boost" en draai er nog twee binnen. 12:53 uur volgt nummer zes.


Met 6 vissen, toch nog een mooie inhaalslag kunnen maken, het levert me een 7e plaats overall op.

De uitslag:


De einduitslag van 2021 levert me voor de 5e plaats nog een waardebon van €20 op, en voor de grootste paling een bon van €5. Mooi meegenomen.
De tombola levert me niets op, maar van Jan Groenewegen krijg ik nog een flesje wijn waarvoor nogmaals dank.
Van Ed van Zanten, Mo El Amin, Jan Dibbets en Bert Heukels (dacht ik) krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank. 

Tot de volgende!

Vis greetz, 

Willem

2 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Als je aan het einde van de competitie van een bepaalde soort vis de grootste gevangen hebt. Levert je dat nog een bon op van €5.

      Verwijderen