dinsdag 6 juli 2021

Zandmotorsessie maandag 05 Juli 2021

Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen vanaf "de Zandmotor" samen met korpsgenoot Paul van Boheemen er staat een zzw wind van 3 bft, met stoten van 4 bft draaiend naar zw 2 bft met stoten van 3 bft, temperatuur 19 °C, zonnig en droog. Om 12:55 uur werp ik in met de de 4,5 meter Hiro Dream Surf, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijnen, haak f314\8, gevuld met een zeepier, steekzager, of een combinatie hiervan, tommy lood 140 ~ 160 gram ~150 gram geankerd. Na vijftien minuten volgt de Vercelli heat leggering, top 160 gram, spoel met 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag en voor de rest een zelfde uitrusting. Hw HvH 13:03 uur (+96 cm), lw 18:35 uur (-49 cm), (± 145 cm).

Paul komt 20 minuten later want die moest eerst nog een jonge meeuw redden. Veel is het niet in het begin, wel af en toe het aas eraf. Blijven proberen maar en ondertussen gezellig kletsen over van alles en nog wat.

14:23 uur is het raak bij mij een doublet van een botje met een wijtingkje, dat wijtingkje had ik niet verwacht in de zomer. Dan is het weer een hele poos niets, wel zijn de haken nu sneller leeg met tien minuten is het gebeurd. 16:29 uur een doublet botten.


Om 16:41 uur vang Paul z'n eerste en enige vis, een fint. Mooi formaat ook, die vang je niet zoveel vanaf het strand.


17:28 uur een botje, 17:37 uur een bot.


18:30 uur een zeebaarsje.


Hierna begin ik op te ruimen, en Paul vist nog even door, maar vangt er niets meer bij. Met 7 vissen toch lekker gevist, en het was weer gezellig.

Vis greetz,

Willem


Geen opmerkingen:

Een reactie posten