donderdag 24 december 2020

Zandmotorsessie woensdag 23 december 2020

 

Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het resterende aas opmaken van de afgelopen sessie. Er staat een zw-wind van 3 bft met stoten van 5 bft, temperatuur 9 ℃, in het begin een fikse regenbui, maar later droger. Lw HvH 15:27 uur (-65 cm), hw 22:04 uur (+98 cm), (± 163 cm). Om 13:30 uur werp ik in met de 4,5 meter Hiro Dream Surf, hoofdlijn 20,5/100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijn, haak f31\8 ~f314\8, gevuld met een zeepier, zager of een combinatie hiervan, tommy lood 160 gram. Een tien minuten later volgt de 4,5 meter K2 Titanium met een zelfde uitrusting.

13:57 uur is het raak en komt er een zeebaarsje het strand op. 14:16 uur op de andere hengelstok een doublet wijtingkjes.


15:27 uur een wijtingkje, 15:43 uur een zeebaarsje, nog van een leuk formaat die aardig tegen sputtert.


15:59 uur een doublet botten, 16:09 uur een triplet van twee botten met een wijtingkje.


16:25 uur een triplet van een wijting met twee wijtingkjes. Er komt een buitenlands jong gezin kijken hoe ik vis vang. Ze hebben een uitschuifbare hengelstok met een grote dobber eraan en vragen of ze wat "bait" kunnen krijgen. Dat kan en ik geef ze wat zagers mee, waarmee  ze even verderop een vis proberen te vangen. Als je maar lol hebt toch? Ondertussen is er een meeuw in m'n andere hengelstok gevlogen en als ik langzaam binnen draai, is het alsof ik een pakketje binnen sleep. Het beest protesteert niet eens meer maar is volledig gewikkeld in nylon draad, los knippen is de enige optie. Omdat het al begint te schemeren en ik zo ga opruimen vis ik verder met één hengelstok. 16:38 uur een doublet wijtingkjes.


16:53 uur een doublet wijtingkjes, om 17:00 uur begin ik op te ruimen en bij het binnen draaien zit er nog een doublet wijtingkjes aan.


Met 19 vissen en hoofdzakelijk gevist met afgaand water toch weer een leuk resultaat.

Fijne dagen allemaal!

Vis greetz,

Willem









Geen opmerkingen:

Een reactie posten