zondag 1 november 2020

Zandmotorsessie zaterdag 31 oktober 2020


Hallo vis vrienden,

Vandaag zag ik omstandigheden waarbij de wind niet extreem te keer gaat, dus tijd voor een "Zandmotorsessie". Er staat een z-wind van 5 bft met stoten van 7 bft, temperatuur 15 °C, wat zon en op het eind van de sessie een flinke regenbui. Lw HvH 10:45 uur (-37 cm), hw 14:54 uur (+124 cm), (±161 cm). Om 11:20 uur werp ik in met de 4,5 meter Hiro Dream Surf, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijn, haak f314\8, gevuld met een zeepier, steekzager of een combinatie hiervan, tommy lood 140 gram ~ bollood 145 gram. Na  tien minuten volgt de 4,5 meter K2 Titanium, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag en voor de rest een zelfde uitrusting.
   
11:55 uur een bot aan de haak, 12:04 uur een zeebaarsje.


12:50 uur een zeebaarsje, 12:58 uur een bot. Ik hoop eigenlijk een paar mooie scharren te vangen maar voorlopig blijft het bij bot en zeebaarsjes.


14:07 uur een doublet zeebaarsjes, 14:19 uur een bot.


14:31 uur een bot, 14:42 uur een bot.


14:54 uur een zeebaarsje, 15:08 uur een doublet van een zeebaarsje met een bot.


Inmiddels is de wind flink toegenomen en is het stuifzand in één van m'n molens gekomen, die nu zwaar loopt bij het binnendraaien, gelukkig heb ik in m'n viskist wat molenolie liggen en als ik daarmee de as insmeer begint de molen weer langzaam soepeler te draaien.

15:16 uur een doublet van een twee zeebaarsjes.15:33 uur de eerste wijting van het seizoen.


15:51 uur  een doublet van een twee zeebaarsjes, waarvan eentje behoorlijk krachtig is en onder de kant meerder malen nog een "run" geeft. 16:04 uur een zeebaarsje.


16:14 uur een zeebaarsje, 16:37 uur een zeebaarsje.


Om 16:45 uur in de stromende regen begin ik op te ruimen, bij het binnendraaien zie ik een paling naar de kant toe komen. Jaren geleden dat ik een paling vanaf het strand gevangen heb. Een mooie van 78 cm, die mag weer zwemmen richting de Sargassozee


Als ik de K2 Titanium binnen draai is alle weerstand weg, en kijk ik uiteindelijk naar een geraffeld stuk lijn. 

Jammer, maar toch een leuke sessie zo, met 21 vissen, ondanks het ontbreken van schar. Misschien een volgende keer weer.

Vis greetz,

Willem


Geen opmerkingen:

Een reactie posten