dinsdag 9 april 2019

Zandmotorsessie maandag 08 April 2019



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen op "de Zandmotor" er staat een ono-wind van 2 bft met stoten van 3 bft, draaiend naar nno, temperatuur 12 °C, thuis is het schitterend zomer weer met volop zon, hier op het strand loop ik in een dichte mist naar de stek toe. Om 15:05 uur werp ik in met de 4,5 meter Tubertini feeder hoofdlijn 20\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijnen, haak f31\8, gevuld met een kweekzager, tap, zeepier of een combinatie hiervan, tommy lood 140 ~ 150 gram. Tien minuten later volgt de 4,5 meter K2 Titanium met een zelfde uitrusting.

Lang hoef ik niet te wachten, 15:32 uur begint de feeder te tikken en draai ik een zeebaarsje het strand op,  15:43 uur komt er een triplet botjes bij aan de K2.


16:41 uur een bot, 17:01 uur een botje.


Veel is het nog niet, maar ik vang wat. Omdat het thuis zulk lekker weer was heb ik m'n warmte jas niet meegenomen, gelukkig wel twee extra gestoffeerde binnen jassen, blij dat ik dat gedaan heb want het is best koud zo in de mist. 

17:25 uur een botje, 17:39 uur een doublet van bot en botje.


18:05 uur een botje, 18:19 uur een botje.


18:28 uur een botje, 18:50 uur een bot van 31 wedstrijdcentimeters met diverse beschadigde plekken op de huid.


19:06 uur een doublet van bot en botje, 19:27 uur een doublet botjes met een krab.


Om 20:00 uur begin ik op te ruimen en vertrek naar huis. Het viel me alles mee dat ik ondanks de mist nog 17 vissen wist te landen, zo zie je maar ono en mist hoeft niet altijd slecht te zijn voor de "vangst".

Vis greetz,

Willem 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten