maandag 13 augustus 2018

Zandmotorsessie zondag 12 Augustus 2018



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen vanaf "de Zandmotor", er staat een zzw-wind van 4 bft, temperatuur 21°C, hw HvH 16:19 uur (+125 cm), lw 21:15 uur (-74 cm), (± 51 cm), zonnig met af en toe bewolking. Om 16:20 uur werp ik in met de 4,5 meter K2 Titanium, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, lange wapperlijnen, Mustad Ultrapoint Nordic Bend 4446np-bu 4, gevuld met een zeepier, kweekzager, oude steekzager, of een combinatie hiervan, tommy lood 100 ~140 gram. Een kwartier later volgt de 4,5 meter Cobra GT hoofdlijn 10\100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijn, haak Gamakatsu ls5013f\6 met voor de rest een zelfde uitrusting. Zal mij benieuwen met die zzw-wind of er vis op de kant komt.

17:10 uur zie ik een licht zwieper op de Gobra Gt met gevlochten lijn, als ik binnen draai zit er een zeebaarsje aan, yes er zit weer vis! 18:25 uur een bot. Er zitten lange tussenpozen tussen, maar dat geeft niet ik vang tenminste wat.


19:23 uur een bot, 19:37 uur een klein zeebaarsje op de lange wapperlijnen.


20:08 uur een bot gevolgd door nog een bot om 20:23 uur.


20:39 uur een botje, af en toe zit er wat vuil op de lijnen maar stukken minder als de vorige sessies. Ook blijft het aas langer aan de haken zitten, het wordt er niet gelijk afgepeuzeld door krabben en garnalen, waardoor de vis ook een kans krijgt om het aas tot zich te nemen.


Om 21:00 uur begin ik op te ruimen, met 7 gevangen vissen is het nog niet super met de vangsten maar het begin is er weer en kunnen we de slechte periode achter ons laten. Tot de volgende sessie!

Vis greetz,

Willem


Geen opmerkingen:

Een reactie posten