zondag 9 november 2014

vangstberichten: zondag 09 november 2014



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 11e eurovissers competitie wedstrijd, oorspronkelijk gepland op het strand van s' Gravenzande, maar vanwege een mountain bike evenement met 1000 deelnemers verplaatst naar de Dintelhaven, het breede gedeelte. Jammer, want ik vis graag op het strand en niet zozeer in een "sloot". Maar goed je krijgt niet altijd wat je graag wilt dus op naar de Dintelhaven. In "de Pub" heb ik steknummer 7 geloot, een flink stuk achter het pomphuis. Er staat een z-wind van 4 bft, temperatuur 11 °C, lw Dintelhaven 12:21 uur (-45 cm), hw 16:25 uur (+148 cm), (± 183 cm), een beetje zon een beetje regen. Om 09:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,60 meter NBS stok, hoofdlijn 22\100 mm met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes haakje f31\10 ~  f31\8, gevuld met een pier\slik\zager of een combinatie hiervan, tommy lood 160 gram.


Eerst maar eens zover mogelijk proberen, dat levert me in de tweede draai een mooie spiering (komkommervisje) op. Na een aanbeet gezien te hebben, draai ik binnen maar kom gelijk muurvast te zitten in een vervelende rand die daar ligt, met geen mogelijkheid meer los te trekken en de lijn knapt dan ook. De Tubertini feeder staat klaar en die schakel ik in, terwijl ik een nieuwe voorslag op de hoofdlijn knoop. 10:16 uur komt er nog een dikkopje (denk ik) bij, maar te klein.



Veel is het niet, de vangsten vallen over de hele linie erg tegen, slechts een enkeling weet er in het eerste uur meerdere uit te trekken. Afwisselend vissen met de feeder dichtbij en met de NBS stok ver weg levert voor als nog niets op. Toch zit er vis onder de kant, Kevin Selders die rechts van me staat weet er 4 mooie botten uit te trekken, mij lukt het niet, zelfs geen stootje.

Uiteindelijk weet ik er om 12:46 uur van ver nog een doublet grondels uit te trekken, waarvan 1 net aan de maat.



Met 2 "tellers" heb ik het niet al te best gedaan en eindig hiermee op een 22e plaats.

1e is geworden Kevin Selders 6 vissen (155 cm), 2e Tom vd Pol 8 vissen (119 cm), 3e Cor Doeven 4 vissen (100 cm). Mannen gefeliciteerd!

De voorlopige uitslag:



Vis greetz,

Willem#1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten