maandag 17 februari 2014

vangstberichten: maandag 17 februari 2014



Hallo vis vrienden,

Met het overgebeleven aas van de afgelopen wedstrijd probeer ik het weer eens aan het Noordzeekanaal. Er staan een wzw-wind van 4 bft, temperatuur 9 °C, een kort miezer buitje maar voor de rest lijkt het wel voorjaar, de krokussen staan in bloei, de vogels kwetteren en er waait een zachte warme wind, ik kan gewoon zonder jas vissen.
Om 16:00 uur gaat de 4,5 meter stok erin, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn, wapperlijntjes, haakje f314\8, gevuld met een pier, zager of slik, tommy lood 100 gram. Na een kwartier volgt de feeder hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn, wapperlijn haakje f314\10, alle 3 gevuld met 2 slikken, dito lood.

16:21 uur zie ik wat tikjes op de 4,5 meter stok en draai ik een doubletje wijtingkjes naar boven. 16:30 uur begint de feeder te rammelen, een schar aan twee slikken.



16:57 uur een wijtingkje aan de feeder. Nadat ik weer een aanbeet op de feeder heb gezien, komt er een groot schip voorbij met veel diepgang hierdoor lopen de lijnen door de stroming sterk naar links. Als ik de feeder binnen draai verschijnt er een wijtingkje aan de oppervlakte maar door de sterke stroming schiet ie eraf, kennelijk licht gehaakt. 17:48 uur wil ik het aas checken op de feeder, maar als ik binnen draai staat de top helemaal krom en hangt er een gulletje aan, wel vreemd zonder een tik gezien te hebben.



18:43 uur nog een gulletje op de feeder en nu ook weer aan 2 slikken.



Om 19:00 uur ruim ik op bij het binnen draaien van de 4,5 meter stok hangt er een grote bot aan, die boven de stenen eraf floept om daarna weer in het water te verdwijnen. Veel is het nog niet, maar het weer was lekker en toch wat vis gezien. In ieder geval een prima vermaak.

Vis greetz,

Willem

4 opmerkingen:

  1. Mooi weer om te vissen en ook nog vis gevangen!
    Mooie hobby toch he?

    Groet,

    Leo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Leo,

      Ja, het was ff lekker relaxed vissen. Bedankt voor je reaktie!

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen