maandag 10 juni 2013

vangstberichten: zaterdag 08 juni 2013



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 6e competitiewedstrijd van "de Eurovissers" met 27 deelnemers een magere opkomst. Nu is het vissen in de waterweg ook niet mijn favorieten visstek, zeker niet als de wolhandkrab er zo dik zit. Maar goed, ik probeer er wel het beste van te maken. Bij aankomst in "de Pub" blijkt het steknummer al bepaald te zijn voor mij nummer 27 een kopstek. Er staat een harde no-wind van 5 bft, temperatuur 12 °C, lw HvH 21:15 uur (-69 cm), hw 04:06 uur (+118 cm) op 09-06-2013, (± 187 cm).

Om 19:00 uur mogen we beginnen, ik start met de 5 meter stok, hoofdlijn 12\100 mm gevlochten lijn met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes, afgewisseld met kunststof afhouders, haakje 8~10, gevuld met zagers\pieren\slikken, tommy lood 150 gram. Al snel zie ik de eerste trillinkjes van krab op het topoog, als ik om 19:16 uur binnen draai zit er behalve een grote wolhandkrab ook een telgrondel (boven de 10 centimeter) aan. 19:51 uur een zware draai maar het is de tweede wolhandkrab van vanavond.



20:02 uur een grondel, 20:12 uur nog een grondel. Jammergenoeg gaat het "voordeel" van de kopstek niet op als ik iets naar rechts gooi kom ik steeds muurvast te zitten en verlies zo tot tweemaal toe een flink stuk draad met onderlijnen en lood.



Dan maar eens proberen met de feeder, kijken of dat wat beter gaat. 21:50 uur levert me dat een botje op. 22:01 uur nog een botje.



22:16 uur weer een bot.



Uiteindelijk eindig ik met 6 vissen en 5 doorgeknipte lijnen door krab, wat me nog mee valt. Alleen het aantal vissen is veels te weinig maar jammer genoeg kon ik er niet meer van maken. Volgende keer hopelijk beter.

1e is geworden Mark Huijps 21 vissen (351 cm), 2e Danny Lemmens 23 vissen (349 cm) en 3e Arjan Geelhoed 21 vissen (280 cm). Mannen gefeliciteerd!

De (voorlopige) uitslag:



Van Joop Geschiere en  Dirk Dierckx krijg ik nog het overgebleven aas mee. Waarvoor nogmaals dank!
Vis greetz,

Willem#1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten