zaterdag 19 maart 2011

vangstberichten: zaterdag 19 maart 2011



Hallo vis vrienden,

Vandaag doe ik mee met de voorselectie NK regio midden op het strand van Ter Heijde samen met DZV De Eurovissers korps 7 = Rancar 2 bestaande uit: Nico Teerds, Willem Louman, Rob Donkers, Willem van Kempen en Kevin van der Toorn. Het vissen in zo'n korps heeft een aantal voordelen, je hebt dubbel kans op plaatsing voor het NK, vis je zelf individueel wat minder maar je korpsgenoten goed, dan ga je alsnog door naar het NK.

Er staat een no wind van 2 bft, temperatuur ('s ochtends opweg naar de Viskeet om m'n wedstrijdkaart op te halen staat er 0 °C op de display bij de Apotheker in Monster) later loopt de temperatuur op naar 6 a 7 °C, droog met een lekker zonnetje,lw HvH 07:06 uur, hw 14:17 uur. Bij het uitreiken van de wedstrijdkaarten heb ik vak D22 toegewezen gekregen, de overige korpsleden staan dan ook op nummer 22 maar dan in vak A, B, C en E. Als ik op m'n stek aankom (een klein stukje rechts vanuit afslag molenslag) staat links van me Bert Heukels en rechts Joop Deijs de oudste wedstrijdvisser van Nederland met 89 jaar nog steeds actief vissend.

Als aas heb ik weer de gebruikelijke riedel bij me, jammergenoeg zijn de "witjes" doodgegaan maar met de restanten kun je ook nog vissen. Om 09:00 uur gaat het hoorn signaal en kunnen we beginnen, ik start met de feeder, hoofdlijn nylon 20\100 mm, onderlijn wapperlijntjes, haakje f314\8, piertje slikje of een stukje witje\slikje, tommy lood 150 gram ongeankerd, wissellijn, metalen afhouders, haakje f314\10, dito aas, dito lood. Bij het voorvissen is gebleken dat er erg weinig vis te vangen was, tot de laatste dag voor het weekend, opeens zaten de botten weer voor het strand, gelukkig maar.

Om 09:15 uur, m'n eerste draai, gelijk een visje een botje van 16 cm, altijd lekker zo'n begin. Hierna is het weer een lange tijd niets terwijl m'n buurman links z'n 2e eruit draait en m'n buurman rechts ook z'n 2e mooie grote bot eruit sleept. Ik besluit wat dichterbij te vissen zo'n 40~50 meter uit de kant, dat levert me om 10:09 uur een bot van 24 cm op.



Om 10:35 uur volgt de 3e van 14 cm, 10:57 uur de 4e ook weer 14 cm.



Weer een periode van niets meer tot 11:24 uur, het 5e botje van 13 cm. Weer een lange periode van geen vis vangen en ik besluit het laatste half uur de 5 meter stok te pakken en dat levert me om 12:47 uur nog het 6e botje op van 14 cm.



Totaal 6 vissen, 95 cm, ik vrees het ergste. Door of niet? Joop Deijs rechts van me heeft 5 vissen 101 cm, waaronder een 1 punter (visje kleiner dan 10 cm) en Bert Heukels links van me draait om 13:00 uur op het sein binnen draaien z'n 7e visje binnen, maar over het algemeen net iets kleinere vissen.

Rond de 30% gaat door naar het NK en ik hoop dat het korps goed gescoord heeft zodat ik daarmee naar het NK kan gaan, individueel verwacht ik eigenlijk net erbuiten gevallen te zijn. Bij terugkomst blijken we het als korps niet zo goed te hebben gedaan, jammer, volgende keer beter.

Bij degenen die doorgaan naar het NK van de individuele uitslag wordt m'n naam genoemd? Ik besef het nog niet goed, maar langzaam dringt het tot me door. Yes! Voor de 2e keer meegedaan en voor de 2e keer door, op het nippertje. ;-) Ik ga naar Zeeland op 1 oktober om het NK te vissen! Teamgenoot Nico Teerds zit er ook bij en Rob Donkers heeft pech, net 1 cm te weinig om door te gaan (Nog een heel klein kansje Rob, als iemand uit je vak, die zich geplaatst heeft zich afmeld kun je alsnog mee).

Arjan van Drunen wordt 1e met 18 vissen (269 cm), 2e Ruud van Noord 12 vissen 181 cm), 3e Edwin van Tienen 10 vissen (134 cm), 4e Rob Joosse 9 vissen (110 cm) en 5e Janet Verlinde 5 vissen (75 cm).

Bij de korpsen: 1e HSV de Zeenaald korps 2, 2e DZV de Eurovissers korps 5, 3e HSV de Zeenaald korps 1, 4e DZV de Eurovissers korps 3, 5e WSV 's Gravenzande korps 1, 6e DZV de Eurovissers korps 2 en 7e HSV de Slufter korps 4 (Dit zijn de 7 korpsen die zich geplaatst hebben voor het NK)

Iedereen weer gefeliciteerd!

Vis greetz,

Willem#1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten