maandag 6 december 2010

vangstberichten: maandag 06 december 2010



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik weer vissen op het strand van Ter Heijde, met afgaand water niet het meest ideale volgens mij, maar proberen maar. Er staat een o-wind van zo'n 2 bft, temperatuur 0 °C, mist, hw HvH 14:51 uur, lw 20:04 uur. Als aas heb ik zeepieren en zagers gehaald, maar ik gebruik alleen de zeepieren. De branding is behoorlijk heftig maar geen hinderlijke koude wind, dus dat is op zich al prettig vissen.

Om 16:30 uur gaat de 1e hengel erin, hoofdlijn gevlochtenlijn 10\100 mm, onderlijn korte wapperlijntjes, haakje F314\8, gevuld met 2 zeepieren, tommy lood 175 gram ongeankerd.

Om 16:52 uur komt er een dikke bot het strand op bij het binnen draaien, hierna zet ik gelijk m'n 2e hengel erbij, hoofdlijn nylon 22\100 mm met een tapse voorslag, dito onderlijn, lood 170 gram geankerd. Om 18:05 uur weer een botje op de gevlochten lijn.



Ondertussen begint het steeds mistiger te worden op het strand, als ik ingeworpen heb kan ik nauwelijks nog m'n strandsteun terug vinden. Ik krijg steeds meer het gevoel dat ik aan het "blind" vissen ben en om 19:00 uur ruim ik op en ga naar huis. Een korte sessie dit keer, veel was het niet, maar in iedergeval wat gevangen.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten