dinsdag 29 juli 2008

vangstberichten: zaterdag 26 juli 2008



Hallo vis vrienden,

Vandaag een nieuwe stok aangeschaft, een k2 extreme beachmaster van 5 meter, kan ik teminste weer vissen met 2 hengels.We gaan weer eens vissen in de nieuwe waterweg bij Hoek van Holland, er staat een o-wind van 2 bft. met een nachttemperatuur van 17 °C , hoogwater Hoek van Holland 21:30 uur.
Om 20:30 uur gooi ik m'n eerste hengel in en even later volgt de 2-e.Even verder op staan een paar mede vissers, maar bij navraag blijkt dat die nog niets hebben gevangen.

Om 21:45 uur krijg ik een mooie aanbeet, resultaat een paling van 30 cm. Aangezien ik de wettelijke maat voor paling niet uit m'n hoofd weet, besluit ik hem terug te zetten, ook omdat de haak keurig voorin de bek zit. Achteraf bij het nazoeken op internet blijkt dat de minimum maat 28 cm is. Daaag broodje paling!

Ik vis nog door tot 01:15 uur en net voordat ik op ga ruimen draait m'n molen door z'n slip, bij het binnen draaien gaat het behoorlijk zwaar, maar een tiental meters voor de kant gaat het mis het enige wat ik binnendraai is een kromgetrokken haak. Wat dat nou weer geweest is een plastic zak, een zeebaars, we zullen het nooit weten.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten