woensdag 10 november 2021

Strand Monster dinsdag 09 November 2021

 

Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen vanaf  het strand van Monster, na een tip van Theo Boeters en z'n maatje Koos van der Stap, krijg ik de stekgegevens door van een diep(e) "zwin", "gat", "put", "kom", hoe je het ook maar wilt noemen, er staat een zzw wind van 4 bft met stoten van 5 bft, temperatuur 11 °C, heiig met motregen. Om 13:00 uur werp ik in met de 4,5 meter Hiro Dream Surf, hoofdlijn gevlochten lijn 25\100 mm met een nylon tapse voorslag (leuk om de aanbeten weer eens te zien), korte wapperlijnen, haak f314\8 ~ ls5013\f6 ~ lange wapperlijnen, gevuld met een zeepier, kweekzager of een combinatie hiervan, italiaans lood 170 gram. Na tien minuten volgt de 4,5 meter Tronixpro Cobra GT, spoel met 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag en voor de rest een zelfde uitrusting. Lw HvH 10:35 uur (-57 cm), hw 17:46 uur (+146 cm), (± 203 cm).

Lang hoef ik niet te wachten, met de eerste draai om 13:20 draai ik een bot het strand op, Korpsmaatje Paul van Boheemen komt ook het strand op en begint met optuigen. 13:35 uur een zeebaarsje.


14:21 uur een zeebaarsje, 14:50 uur een zeebaarsje.


15:11 uur een zeebaarsje, 15:34 uur een zeebaarsje.


Ook Paul vangt regelmatig een zeebaarsje en\of een bot(je). Het is lekker vissen zo, totaal geen vuil en regelmatig vis, volop genieten.

15:55 uur een bot, 16:30 uur een doublet van een zeebaarsje met een bot.


16:44 uur een zeebaarsje, 16:51 uur een zeebaarsje.


17:10 uur, met de schemering komt de wijting "mee" het strand op, een doublet van een zeebaarsje met een wijtingkje. 17:17 uur een doublet wijtingkjes.


17:29 uur een wijting, 17:47 uur een doublet van een zeebaars met een wijtingkje, de zeebaars is een knokker, waardoor ik het idee krijg dat het een grote is, keer op keer trekt ie de top van de hengelstok krom, voorzichtig draai ik de 20,5\100 mm nylon van Trabucco binnen, wat een mooie sterke lijn is dit toch. Uiteindelijk is de zeebaars uitgeraasd, een mooie van 47 wedstrijdcentimeters.


18:02 uur een triplet maatse wijtingen, 18:12 uur een doublet van een wijting met een wijtingkje.


18:23 uur een triplet van wijting met twee wijtingkjes. Rond 18:30 uur beginnen we op te ruimen aan de eerste hengelstok zit een wijtingkje en aan de laatste eveneens.


Paul en ik, gingen gelijk op qua aantallen, met 28 vissen weer een mooie visdag gehad.

Vis greetz,

Willem



Geen opmerkingen:

Een reactie posten