maandag 8 november 2021

11e competitiewedstrijd Ter Heijde aan Zee zondag 07 November 2021; locatie Pernis

 

Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de elfste competitiewedstrijd van Ter Heijde aan zee. Vanwege de harde wind aan strand vissen we vanaf Pernisse hoofd, er staat een wnw wind van 5 bft met stoten van 6 bft, temperatuur 11 °C, droog, met af en toe een zonnetje erbij. Om 10:00 uur werp ik in vanaf steknummer 15 en ik start met de 4,5 meter Hero Dream Surf, 25\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, diverse onderlijnen van fleximetalen afhouders ~ korte wapperlijnen met drijvertjes, lange wapperlijnen haak ls5013f\6, gevuld met een zeepier, kweekzager of een combinatie hiervan, Italiaans lood 170 gram. Lw Eemhaven 09:55 uur (-37 cm), hw 17:14 uur (+157 cm), (± 194 cm).

Zelf heb ik een slechte start om me heen wordt er vrijwel gelijk vis gevangen, maar op de korte wapperlijnen waar ik mee vis, zit er steeds niets aan. In de buurt zijn er al vissers met 5 vissen, als ik deze verwissel voor korte wapperlijnen met drijvertjes scoor ik om 10:47 uur een doublet wijtingkjes. 11:02 uur een wijtingkje.


Als ik over schakel op lange wapperlijnen gaat het snel beter. 11:36 uur een wijting, 11:46 uur een bot.


Ik vang nog een wijting van 28 cm, maar die vergeet ik te fotograferen, 12:09 uur een wijtingkje. 12:21 uur heb ik een zware draai van een tong van 33 cm met een wijtingkje, zo'n tong gaat krom staan in het water waardoor je extra weerstand hebt bij het binnen draaien.


12:31 uur een wijting, 12:55 uur een wijting.


En dan lijkt het  "stil" te vallen, er komt nog maar weinig vis boven water. Ik besluit  een lichtere hengelstok klaar te leggen, met een onderlijn van flexi metalen afhouders, haakje f31\12 gevuld met springers (=levendige kronkel worm).

Maar als ik om 13:22 uur ga draaien heb ik weer een zware draai, een triplet wijtingkjes, goed voor de centimeters en ik besluit om op deze manier verder te vissen. 13:32 uur een wijtingkje.


13:41 uur een doublet van een wijtingkje met een botje, 13:51 uur een wijting.


Om 14:00 uur is het weer afgelopen, en na een slechte start  heb ik me redelijk gerevancheerd, met 18 vissen en een totaal van 478 cm levert me dat een 11e plaats overall op van de 22 vissers.

Arvy Schönherr valt ook nog in de prijzen, maar wordt niet opgenomen in de uitslag, omdat hij geen lid is van Ter Heijde aan Zee. Gefeliciteerd met je waardebon Arvy.


De uitslag:



Van Jan Dibbets, Ed van Zanten, Mischa Voskamp en Bert Heukels krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank. En Paul van Boheemen en Ed van Zanten bedankt voor de pan wijtingen.

Vis greetz,

Willem


Geen opmerkingen:

Een reactie posten